Ikväll 19.55...

...är det utlyst ett manifest för att uppmärksammma klimatförändringarna. Man ska under fem minuter släcka ned all elektronik hemma för att låta jorden vila en stund. Och min tanke är direkt "Hmmm, det beror ju på vad det är på tv just då". Sån är jag. 

Men sen får jag dåligt samvete och tänker att "det är klart att jag ska göra det". Jag vill ju vara en god människa som tänker på miljön och på mina barns framtid. Ska föreslå till Pata när jag kommer hem att vi ska vara med på denna manifestation. Tror dock att han kommer att säga "Tönt! Tror du jag tänker slå av tv:n, när det är fem minuter kvar av vänner?" Det är reprisavsnitt. Han har sett dem hundra gånger tidigare. Men han kommer garanterat att tycka att det är viktigare att se det än att släcka ned hela lägenheten i fem minuter för att jorden ska få vila. Vi får se om jag har fel....

För att ge min älskling lite kredd så är han i vanliga fall den mer ansvarsfulla och fina människan av oss två. Han skänker pengar till fadderbarn och ringer det en förening och tigger pengar så hostar han upp dem direkt. Han värnar om alla barn och är helt enkelt extremt godhjärtad. Mycket mer än vad jag är. Men just i det här fallet tror jag att han kommer att välja tv:n. Om han nu inte hinner läsa min blogg innan ikväll, men det påstår han ju att han inte gör. 

Kommentarer
Postat av: Tjoddan

Jag tänkte precis samma sak när jag nyss fick samma mail. Jag ska på en färja till Tallinn och att där komma ihåg 19:55 känns som en omöjlighet.

Undrar om det är okej att ta de tyst fem minutrarna lite när man vill, eller är det just 19:55 som gäller?!

//Tjoddan - som den anarkist jag är tar jag och är tyst kl. 15:15

2007-02-01 @ 15:00:58
URL: http://ventileramera.blogg.se
Postat av: Anonym

Låt bara tv´n vara på... resten kan ni ju släcka. Ska ställa klockan så jag kommer ihåg att släcka. Herregud.. 5 min i mörker kan man ju vara om det gör nån nytta.

2007-02-01 @ 15:27:55
Postat av: Kattis

Nä klart du inte tänker på miljön... kom just att tänka på ett samtal du och jag hde på tunnelbanan innan jul. Du berättade att du slängde din plastficka till sl-kortet varje gång det gick ut. Sedan frågade du efter en ny när du köpte ett nytt kort. Jag sa nått om miljön, och dp kontrade med, "Men vaddå, min miljö är i alla fall bra"!!! Hahahaha!
Saknar våra galna skrattattacker!! :-)

2007-02-01 @ 15:27:57
Postat av: KB

Tänk på att små smulor är också bröd...
Men om ALLA tänker att det gör nog ingen skillnad om jag har tänt så blir det givetvis ingen skillnad.

Hej hopp

2007-02-01 @ 15:30:06
Postat av: A

Anonyma- nej, antingen tycker jag att allt ska stängas av eller så inget alls. Ska nog se till att det blir som jag vill!

Kattis- Ja jag saknar också våra skrattattacker! hahaha! Jag minns också den där gången! Hahhaa nu skrattar jag ännu mer!

KB- ja små smulor är också bröd. Hahaha, nu kan jag inte sluta skratta för att jag tänker på det Kattis pratar om. Jag ska se till att vi släcker ned! : )

2007-02-01 @ 15:46:57
Postat av: Erica

Blir intressant att höra vad Pata kommer att säga. Vi ska oxå släcka ner, till och med kyl o frys =)

2007-02-01 @ 16:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0