Jag- en hönsmamma

Hade mysigt igår tillsammans med Jonny och Maria! Vi käkade gott och satt och surrade och spelade spel medan ungarna busade. Bjöd på toastskagen (igen!) till förrätt och potatisgratäng och fläskfilé med en sås gjord på grädde, creme fraiche, kalvfond, vitt vin, senap, champinjoner och broccoli och ett gott rött vin till det. Det blev fantastiskt mumsigt!

Idag har vi varit i pulkbacken med Kalle och Isabella. Jag är dock inte så förtjust i det. Är så himla rädd att någon ska köra på Kalle när han går i backen, det går så fort och många barn kan inte styra. Det höll på hända två gånger idag och jag stod på sidan om med hjärtat i halsgropen. Vill helst att han ska åka snowracer från en liten kulle i parken alldeles ensam, men Kalle är inte lika road av mitt förslag. Eller så kanske jag skulle kunna låsa in honom i hans rum så ingenting kan hända honom....Jag är en hönsmamma, jag erkänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0