Leve hösten

Vädret är nästan komiskt. Ena stunden regnar det, i nästa stund är det strålande sol och sedan blåser det orkan. Och det är ingen värme att tala om. Jag tackar Gud att jag inte har någon semester. I alla fall so far.

Är förresten rätt trött på sommaren nu, trots att det inte ens har varit någon ännu.

Jag längtar efter hösten då allt är som vanligt igen.

Då alla jobbar. Alla är hemma. Tågen går ofta. Allt fungerar.

Jag vill köpa höstkläder. Ta på mig svarta höga stövlar. Ha min vita trenchcoat. Färga håret svart. Bära långbyxor. Ha halsduk. Ta på mig en tjocktröja.

Jag vill tända ljus på kvällen. Krypa upp i soffan med ett glas vin medan regnet smattrar mot rutan och det är kolsvart ute. Gå på bio. Äta kräftor. Plocka svamp.

Se alla bra serier som startar på tv. Slippa bikiniångesten. Börja träna.

Jag är en riktig höstmänniska och ni tycker förmodligen att jag är galen.

Kommentarer
Postat av: KB

Du är rätt stöööörd!!! :-D

2007-07-18 @ 21:47:08
Postat av: Charina

Jag längtar nog inte efter hösten riktigt ännu. Men räknar mig dock också som en höstmäniska, den är som mysig på alla sätt och vis. I år längtar jag kanske lite mer än vanligt =)
LIte galen tycker jag dock att du är ändå..

2007-07-18 @ 23:59:45
Postat av: Peter

Hahah, du är ju skogstokig! :-)

2007-07-19 @ 09:13:45
Postat av: Erica

Totally freakin´crazy =)

2007-07-19 @ 11:37:57
Postat av: Lelle

Vi har bara 25 grader och sol i Helsingborg(hahah love Skåne:-)

2007-07-19 @ 16:32:21
URL: http://lellee.blogg.se
Postat av: Kattis

Älskar också hösten, men så länge det är fint väder är sommaren också härlig! :-)

2007-07-19 @ 19:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0