Vilken natt

Eftersom Micke och Erica kom igår ville ju vi förstås att de skulle få sova skönt. Därför fick Erica ta Isabellas säng och hon fick sova med oss. Mysigt, tänkte jag. Men det var långt ifrån mysigt. Hon har nämligen aldrig någonsin sovit med oss och hon förstod ingenting. Hon grät, skulle upp ur sängen och visste inte hur hon skulle ligga.

När hon äntligen somnade var klockan närmare ett på natten. Och då kom Kalle som vanligt tassande genom hallen. Han fick lägga sig i fotändan och så låg vi där alla fyra i samma säng och trängdes och svettades. Kalle ligger åtminstone still, men Isabella far omkring och slänger sig en hit och en dit och det var inte helt lätt att sova på grund av det.

Till sist, när jag äntligen lyckats knoppa in, väcks jag av Kalle som har kissat ned sig i sängen. Patrik sov som en stock så jag fick masa mig upp och torka och fixa. Halv sju när klockan ringde var jag med andra ord rätt död.

Ikväll hoppas jag på att min vän Malin ska rädda oss och låna ut sin resesäng. Vår är hos svärföräldrarna när man som bäst behöver den. I annat fall blir Micke förvisad till soffan.

Kommentarer
Postat av: Helena

Men herregud - gör en deal med Micke och Erica att de tar ungarna. De bor och äter gratis hos er mot att de tar hand om ungarna - det låter väl oerhört rimligt, eller???

2007-07-11 @ 20:37:57
Postat av: Micke

Men jag är ju här för att spela golf, inte vara barnvakt....

2007-07-11 @ 23:17:36
Postat av: A

Jag tror att om de skulle tvingas ta barnen skulle Micke aldrig mer komma hit igen...Hahaha...om han skulle tvingas byta bajsblöjor....

2007-07-12 @ 09:18:06
Postat av: Erica

Men han får väl vänja sig =)

2007-07-12 @ 10:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0