Det är ta mig tusan otroligt

I dag när jag åkte hem från jobbet var tunnelbanan rätt full. Stationen innan jag skulle gå av klev ett gammalt par på som fick stå i gången eftersom det inte fanns några sittplatser lediga. Jag tänkte vara schysst och reste mig därför upp och gick bort till dem och frågade om de ville sitta. Tanten tittar surt på mig och säger:

"Nej, vi ska av nästa station".

"Ok", säger jag och står kvar eftersom jag också skulle av.

"Ska du stå här nu när det är så trångt?", säger tanten till mig med ännu surare ton.

"Jo, men det är lungt", svarar jag.

"Men det var väl väldigt onödigt av dig att lämna din plats och komma och ställa dig här när det är så här trångt. Se nu hur mycket folk det är här", fortsätter tanten.

Jag svarade med tystnad eftersom jag blev så paff. Men jag hade god lust att sparka undan käppen på kärringen, bryta sönder den och förklara för henne att hon i framtiden ska lära sig att vara tacksam när folk är snälla mot henne.

Kommentarer
Postat av: Erica

Asgarvar!!! =)

2007-05-24 @ 18:00:53
Postat av: Charina

Men f*an.. flytta ifrån den där tokstaden. Bor ju bara stollar där!

2007-05-24 @ 18:14:57
Postat av: Erica

Att man aldrig gör det man tänker... alltid så lätt att vara efterklok!!!

2007-05-24 @ 19:53:50
Postat av: Kattis

Hahahahahaha!!!!!!!!! Fan vad du råkar ut för kostiga typer på t-banan!!! :-)

2007-05-24 @ 20:19:27
Postat av: Peter

Hahaha, men varför råkar du alltid ut!?!? =)

2007-05-24 @ 22:29:36
Postat av: Peter

Hahaha, men varför råkar du alltid ut!?!? =)

2007-05-24 @ 22:29:39
Postat av: Natasa

Du är så rolig Anneli.....föreslår att ni flyttar till Uppsala så slipper ni sura tanter och tunnelbana:)

2007-05-25 @ 08:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0