One day to go!

En dag kvar, sen får jag i alla fall en dags ledighet. Patrik är som vanligt ledig klämdagar den lyxliraren. Han ska och spela golf på fredag medan somliga andra sliter för brödfödan.

I morgon, valborg, blir det lugnt för vår del. Ska äta något gott, ta ett glas vin och titta på majbrasan på kvällen. Men den tänds inte förrän nio och vår lilla prinsessa blir trött tidigt på kvällarna. Vi hinner väl typ se när de tänder den innan det är dags att dra hem och sova. Jag skulle också vilja höra kören sjunga "Vintern rasat". Älskar nämligen valborg, majbrasa och hela den grejen. Det är då våren börjar och ett av det bästa jag visste som liten var att gå på majbrasan i Örarna där jag växte upp. Där träffade jag mina bästisar Jenny och Ida, smällde smällare och lekte och sen gick man och fikade i byahuset med hela byn. Ibland uppträdde jag, Jenny och Ida där med några sånger! Haha! Härliga minnen!

Min turbobantning går framåt. Har kommit på att jag kan få mig en motionstur innan jobbet också om jag kliver av två hållplatser tidigare och går. Det tar en kvart men eftersom jag kliver av tidigare och om jag pinnar på kommer jag bara fem minuter sent. Sen promenerar jag hem från dagis som vanligt och till sist går/springer jag en halvtimme på kvällen. Nu har jag så träningsvärk i röva att jag rör mig som ett kylskåp.

Nej, nu är det dags för desparata hemmafruar som vanligt! .

image287

Min sömntuta är utklädd till pirat


Kommentarer
Postat av: Jenny

Underbara minnen - JAA!! Själv ska vi på middag hos ett par grannar här i Antnäs, låta barnen leka medan vi dricker ett glas vin eller två. Majbrasan här är ju i och för sig inte jämförbar med Örarnas såklart..men men..ingen av oss vill köra, måste ju passa på att fira helgdagarna, speciellt då vi inte heller är lediga på fredag. Såg du att L har gift sig nyligen? Inga kommentarer..Söt liten pirattjej ni har! Hälsa heeela familjen - KRAM!

2008-04-30 @ 00:49:48
Postat av: A

Låter som en bra plan ikväll, det där med att barnen får leka och ni får dricka vin! Hahaha! Såg att L hade gift sig. Jag har inte heller några kommentarer!!! : P Hälsa du med och hör av dig när du vet när du kan komma ned och hälsa på!!! Kraaaaaam!!!

2008-04-30 @ 07:08:21
Postat av: KB

själv hoppas jag ta mig till brasan idag. Den tänds vid 19. Varför tänds den så sent hos er? Alla ungarna sover ju då.

Kram
Pussa busungarna från moster.

2008-04-30 @ 07:59:56
Postat av: A

KB- Den tänds väl så sent för att det ska hinna bli lite mörkt antar jag...Men det är lite för sent för vår del...
Pussa min gullunge från mig!

2008-04-30 @ 11:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0