Stryker tre saker

Jag har ju klagat lite på barnens nya dagis men jag måste erkänna att i många avseenden är det betydligt bättre än det gamla. I Solna fick barnen aldrig åka någonstans annat än till en liten skogsglänta några meter bort eller till biblioteket. På det här dagiset gör de många äventyr.

Just nu håller de till exempel på att åka hem till varandra. I dag var de hem till Kalle. Fröken och några av barnen tog bussen hit och Kalle fick visa vägen, sitt hus och gården. Så tar de bilder som barnen sen får titta på. Det tycker de är otroligt spännande och alla är så stolta när de fått visa upp sin lägenhet eller sitt hus.

I morgon är det fredag för mig vilket känns asskönt! Men jag längar massor till den riktiga fredagen. Förutom att jag är ledig så firar jag och Patrik åtta år som förlovade. Barnen ska sova hos farmor och farfar och vi ska gå ut och äta. Blir så mysigt eftersom det var hundra år sedan vi kom iväg och gjorde något, bara vi två.

Alltså kan jag stryka tre saker från min lista över saker jag var missnöjd med just nu: att jag och Patrik inte får tid för oss själva. Det får vi ju nu. Och att Isabella är ett pain in the ass. För nu, sedan en vecka tillbaka, så somnar hon som en stock när man lägger henne. Inte ett pip. Vågar knappt uttala orden men den här trotsperioden kanske är över! Och i och med att hon somnar på kvällarna så har vi fått vår egentid tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0