Jobb, jobb, jobb

Jobbar kväll i kväll. Sitter på jobbet och hänger med i nyhetsflödet samtidigt som jag lyssnar på skivan jag ska recensera tills på onsdag. Den här gången är det Orup och Lena.

Framför mig ligger en påse Bilar som jag vräker i mig. Jag kan nämligen inte äta Bilar sakta. Tar en näve som jag kastar in i munnen och så ser jag ut som en bulldog medan jag tuggar i mig dem. Sen kastar jag in nästa näve. Vet inte varför jag äter Bilar på det här sättet, men jag vet att en påse inte räcker länge.

Jobbar till tolv och sen är jag ledig i morgon. Barnen är förstås hemma med mig och vi ska mysa. Kalle är fortfarande förkyld så det var väldigt passande att jag jobbade helg eftersom vi hade varit tvungna att vabba annars.

Innan jag åkte och jobbade i dag hann jag klä vår gran ute. Den står alldeles vid ytterdörren och nu lyser den upp det annars så trista mörkret. Ser fram emot att kliva ur taxin i natt, vandra uppför trädgårdsgången och se granen lysa i natten. Nu närmar det sig! Julen alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0