Solvalla, snor och nitlotter

Har haft en härlig och solig helg. På lördagen åkte vi till Solvalla där det varit Elitloppet hela helgen. Det var asfint väder, asmycket folk och asfulla människor. Men ändå trevligt. Jag spelade på V75 men var borta ur matchen redan efter andra loppet.

Vi har varit på Elitloppet flera gånger och varje gång har jag sagt samma sak. Att jag aldrig mer ska åka dit eftersom jag inte tål de där satans hästarna. Snoret rinner, ögonen kliar och luftrören piper trots att jag är utomhus. Jag knaprade dubbla allergitabletter med det hjälpte inte mycket. Till nästa år ska jag verkligen komma ihåg detta.

Solvalla är grymt roligt men när jag åker dit nästa gång ska jag vara där utan barn, ha ett bord på restaurangen och äta god mat och dricka vin medan jag spelar massor. Så det så.

I dag, söndag, på årets hittills varmaste dag så jobbade jag. Snacka om en nitlott. Jag började dock inte förrän halv tre så jag hann skörda lite rabarber, rensa ogräs och ta en långpromenad med familjen innan det var dags att sätta sig i bunkern på Kammakargatan.

I morgon ska det också vara toppenväder och då ska jag föröka pallra mig upp i tid så vi hinner njuta lite av det innan det är dags att åka till jobbet vid ett. Jag ska vara uppe senast nio och det tycker jag är duktigt gjort.

Lämnar er med min härliga skrivbordsbild som jag blir så lycklig av.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0