Firande

I dag har Kalle haft kalas. Totalt var de nio barn och jag bävade lite för hur jobbigt det skulle bli. Många av Kalles kompisar har haft kalas på lekland eller bowlinghallar men jag kände att sånt kan vänta. Vi bestämde oss därför för att ha det hemma istället. Och det gick verkligen superbra. De var fem tjejer och fyra killar. kalle har med andra ord många tjejkompisar vilket jag tycker är roligt.

Barnen lekte en massa lekar och körde skattjakt och vi vuxna hade också trevligt. Fredrik och Yolla från Uppsala var här och eftersom jag inte hade träffat dem på länge var det kul att umgås lite.

Efter kalaset kom Patriks föräldrar hit och vi har ätit väldigt god middag som Patrik lagade. Ett vietnamesisk recept som vi hittade i Buffé som bestod av marinerad lövbiff, curryrostad ananas och grillad paprika. Riktigt gott! Sen har vi spelat sällskapsspel som tyvärr Pata vann, som vanligt tvingas jag tillägga.

I morgon fortsätter firandet av Kalle. Ulrika och barnen kommer hit på fika. Inte dåligt att ha fest i dagarna tre när man fyller sju år.

Bilder utlovas i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0