Påsken

Påsken har varit helt suverän! På fredag hade vi Patrik och Wiveka och deras barn på besök. Vi premiärgrillade hamburgare till lunch och det var så pass varmt att vi kunde äta dem ute på altanen. Där satt vi ett tag och njöt av lite vitt vin och tog det lugnt. På kvällen åt vi god påskbuffé med massa sill, lax, janssons och kyckling.

På lördagen åkte vi till Ulrika på middag och där fick vi äta påsklamm. Dessutom fyllde Simon år så vi firade honom och hade riktigt trevligt.

I går var det ett fantastiskt väder. Barnen cyklade och jag satt på altanen och solade och läste. Och antagligen blev vi inspirerade av vårvädret för vi åkte till centrum och köpte barnens vår- och sommarkläder. Alt från baddräkt och tights till skjortor och långärmade tröjor. Det är lika kul varje år!

I dag var dock våren som bortblåst. Vi vaknade till snöstorm. Det öste ned utanför fönstret och marken var vit igen. Jag ville gråta. Fy fan så less jag är. Jag ska aldrig mer längta efter snön. Promise! Jag föredrar att ha grått och slask på vintern och att ha vår tidigt än att ha som i år, en massa snö och en kall sen vår. Nej tack!

Trots det vidriga vädret åkte vi till Stinsen i Sollentuna och införskaffade skor åt hela familjen. Pata köpte ett par, jag tre, Isa ett och Kalle två par!

Påsken i bilder:



Kalle och Isabella på väg ut och gå påskkärring på skärtorsdagen.



De fick sällskap av sina kompisar som bor granne med oss.



Långfredag. Wiveka väntar på mat...



...som Pata A och Pata B fixade. Gott blev det!



Påskafton. Patrik lagade min cykel.



Kalle och hans kompis Linus tog fram kulorna och premiärspelade.



Och Isabella var lycklig på sin nya cykel!


Kommentarer
Postat av: Theres

Himla söta Påsk kärringar=)

2010-04-05 @ 16:17:12
Postat av: A

Eller hur! : )

2010-04-05 @ 16:30:19
Postat av: Kattis

Världens sötaste påskkärringar! :-)

2010-04-06 @ 09:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0