In the north

Är i Luleå hemma hos mamma och pappa och njuter. Av lugnet och familjens sällskap. Vi kom upp i lördags och då hade jag huvudvärk. Tog en alvedon på planet upp och det värsta försvann. På kvällen hade Kattiz sin 40-års fest som var otroligt rolig och lyckad.

Det var roliga lekar, god mat, härliga människor och massor av musik. Micke och Erik spelade och vi dansade till fyra på morgonen. Sen började helvetet vid sex. Jag vaknade av en huvudvärk utan dess like. Har aldrig upplevt sån smärta i skallen tidigare, trodde ett tag att det var ett blodkärl som höll på att gå sönder där inne. Sen insåg jag att det förmodligen var migrän.

Jag har haft flimer och synbortfall i ögonen några gånger senaste månaden och en del huvudvärk och när jag besökte läkaren sa de att det var migrän. Men nu kom alltså den riktiga smällen. I åtta timmar höll det i och jag kräktes två gånger av smärtan (och nej det var inte för att jag var bakis, så onykter var jag inte). Jag låg alldeles stilla med en blöt socka över ögonen och till sist släppte det. Fy bubblan, vill inte uppleva det igen, men det lär jag väl få göra.

Det är värmebölja i Stockholm men vi tog med solen och värmen hit också. I dag har jag och barnen svettats i trädgården. Har försökt vara i solen men orkar inte och har desperat letat efter skugga. Men man ska inte klaga för snabbare än snabbast så är det vinter och kallt.

I morgon bär det av till stugan. Då ska jag ligga platt på bryggan och känna vindarna svalka och ta ett dopp i det förmodligen iskalla havet. Det är grejer det!

Kommentarer
Postat av: KB

nååå har du kommit hem ännu ;-)

2010-08-10 @ 21:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0