Jobba på

Känner mig trött och slut. Behöver semester, men tyvärr är det tre veckor kvar. Bara att kämpa på helt enkelt. Anledningen till att känner så här är ju för att jag egentligen inte haft någon ledig helg. Och i går när jag skulle få slappa så ringde vår vedleverantör och vips så hade vi hela uppfarten full med ved.

Det var bara att dra på sig handskarna och gå ut och jobba. Patrik och Jocke har slitit mest och nu är veden travad och fin inne i vedbon. Och man känner sig så nöjd. Det är samma känsla som då man fyllt kyl och frys. Som att man bunkrar för dåliga tider. Man känner sig nästan rik. Nu får vi vara varma i vinter.

I morgon är det sommaravslutning på dagis. Jag jobbar kortdag och ska käpa med lite fika på väg hem som vi ska äta i gräset efter att Isabella och hennes kompisar sjungt fina sånger. Blir mysigt!



Så här såg det ut efter att vi redan staplat i någon timme.



Pata jobbar...



...och Jocke släcker törsten efter allt slit.



Isa och två av grannbarnen leker på altanen.



Världens vackraste pioner växer i min trädgård.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0