Fridays i lördags

Lördagens middag blev perfekt! Vi tog tåget in till stan och sedan t-banan till Stureplan där vi käkade på TGI Fridays som är en jättebra restaurang om man har barn med sig. Barnmenyn var full av läckerheter och på baksidan fanns pyssel och knåp för barnen att roa sig med då de ätit klart. De fick förstås kritor också.

Jag älskar amerikansk mat så Fridays är verkligen mitt typ av ställe. Vi åt mumsig förrätt (jag åt kyckling som var friterad i sesamfrön och med en god glaze till) och varmrätten var ännu godare (jag åt revbensspjäll och friterade räkor, pommes och jack daniels-sås.) Barnen mumsade hamburgare och kyckling nuggets och till efterrätt fick de världens största glass medan jag och Pata avnjöt en kaffe nelson och en irish coffee.

Sen tog vi taxi hem och kom in genom dörren fem minuter innan Andra Chansen började. Vi var nöjda, proppmätta och barnen var trötta. Och de var änglar på restaurangen vilket jag blev så glad över. Inte en enda gång behövde vi känna att vi var tvungna att stressa av rädsla för att de skulle lessna på att sitta still. Skönt när de börjar bli så stora.

I dag har vi haft minikalas för mig. Svärföräldrarna och Ulrika med barn har varit här och fikat. Sen har jag hunnit med att njuta en stund av solens strålar som äntligen har börjat titta fram. Kanske ska det äntligen bli vår nu?

Tog en bild på restaurangen men min blixt ville inte vara med så det blev lite mörkt.



Barnen ritar och dricker dricka. I barnmenyn ingick hur många läsk som helst vilket förstås var populärt!

Kommentarer
Postat av: Patrik Ljungström

Donna Mamma!

Bäja Pappa!

2010-03-08 @ 22:57:18
Postat av: A

Hahaha! Det gick lite bättre nu.

2010-03-09 @ 07:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0