Livet och döden

Har haft en sån mysig och rolig lördagskväll! Linda, Stefan, Lovisa, Gun-Marie och Linnea har varit här och vi har inte setts allihopa på väldigt, väldigt länge! Det är alltid lika kul att prata om ditten och datten. Vi känner varandra utan och innan och det blev ju förstås en hel massa snack om bröllopet. Konstigt vore ju annars eftersom det är typ det enda som existerar i min hjärna nu.

Jag tänker dock en hel del på min vän L också mitt i allt det roliga eftersom hon har drabbats av en stor sorg. Och på en i min familj/släkt som är på väg mot slutet av livet. Döden är mig nära för andra gången i mitt liv. Jag är annars väldigt förskonad från sånt och den dag det, peppar peppar, drabbar mig på riktigt nära håll kommer jag att få min första depression. Då kommer jag att ha svårt att överleva. Det är ett tillfälle jag bävar för.

MEN jag väljer att inte tänka på sånt. Jag lever i nuet och njuter av det jag har. Jag vet att jag är lyckligt lottad och förskonad och jag vet att livet kan ta en plötslig vändning när man minst förväntar det. Puss på dig L! Love you!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0