Så var en skön helg slut

Helgen har varit toppen. Fredag hade vi det som vanligt lugnt och skönt. Så lugnt att vi beställde hämtmat för att vi inte orkade laga något. Vi myste i soffan, zappade mellan "Lets Dance" och "På spåret" och njöt av att vara lediga.

Lördag var det strålande väder ute. Jag och barnen hann iväg en stund till pulkbacken medan P handlade mat inför kvällen. På eftermiddagen kom våra gäster Linda, Dan och Emmy. Linda och jag började med att gå upp på övervåningen och jag prövade brudklänningen. Ja, den har jag faktiskt redan köpt och i går var första gången jag testade den och den satt perfekt. Och det är korsettsnörning på ryggen så jag kan utan problem gå ned i vikt.

Det var sååå kul och spännande att testa med underkjol och skor till. Längtar ännu mer nu och blev galet peppad till att gå ned i vikt. Men på tal om vikt så har jag haft en riktigt skitvecka då jag inte har tränat på grund av min huvudvärk. Jag får grym ångest och i morgon tar jag hårda tag igen även om huvudvärken inte helt är borta. Nu struntar jag i den.

Resten av lördagskvällen var för övrigt riktigt mysig. Pata gjorde god Paella och till efterrätt åt vi vaniljglass med varma hjortron. Sen såg vi naturligtvis Melodifestivalen och kvällen avslutades med ett sällskapsspel.

I dag har det också varit ett härligt väder. Jag har suttit på altanen och solat i en timme och lyssnat på när det droppat från taket. Nu smälter det för fullt och det är så skönt att vi äntligen ser ett slut på den här sjukt långa vintern.



Nu har asfalten börjat komma fram!



I pulkbacken finns det dock massor av snö kvar!



Min glada tjej!



En lite mörk bild på Pata, Linda och Dan vid middagsbordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0