Njuta

När jag startade med lchf satte jag åtta kilo som mål. Sen fick jag för mig att jag skulle gå ned tolv. Nu har jag gått ned nio och står som sagt still. Detta har stressat nig något oerhört. Jag har velat nå mitt mål och minskat mat och ökat träning men inget har hänt. Nu- efter att ha pratat med kloka personer på lchf-forum har jag bestämt att strunta i vikten och min kamp på tre kilo. Det gör mig bara stressad. Istället ska jag njuta av mina tappade nio kilon, träna för att må bra, mäta kroppen och se hur den blir tightare och fortsätta äta lchf och unna mig nån gång då jag tycker det är värt det.

Visst låter det klokt!

I kväll gjorde jag en thailax som blev god! Här är receptet om ni vill testa!

600 g lax
0,5 purjolök
1 st vitlöksklyfta
1 st röd chili
1 msk olja
2 msk röd currypasta
1 burk kokosmjölk
1 st lime, saft
2 msk hackad koriander
150 g sockerärter
Broccoli
Blomkål
salt och peppar

1. Skär laxen i tärningar. skiva purjolöken, hacka vitlöken. Dela, kärna ur och finhacka chilin.
2. Häll upp olja i stekpannan och fräs chili, vitlök, currypasta och purjolök. Tillsätt kokosmjölk, broccoli, blomkål och koka upp.
3. Rör i koriander och sockerärter. Tillsätt laxtärningar och limesaft.
4. Smaka av med salt och peppar och limesaft.


Kommentarer
Postat av: Micke i Väsby

Vad kul du lyckats gå ner 9 kg. Jag gick på itrim förra våren , och det var en kamp. Gick ner 14 kg. Glad Påsk!

2012-04-08 @ 06:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0