Kul eller inte kul?

Igår hade vi spelkväll hemma hos oss. Jag, Pata, Linda, Dan, Kattis och Lennart. Vi hade lånat hem spel som vi fått till jobbet och provspelade. Jag är ju sällskapsspelgalen och älskar att få spel i julklapp och present. Och det var tur att vi provspelade för jag hade önskat mig ett av spelen i julklapp i år och det var verkligen supertrist.









Deal or no deal, 1-4 spelare. Från 10 år.
A
AAAA
Det ser så roligt ut, både på tv och som sällskapsspel. Men fy vilken besvikelse! Ingen spelplan, ingen spänning, inte socialt för fem öre. Här spelar var och en för sig genom att trycka på några knappar och titta på en liten display. Gäääsp!



Svensson frågar och Svensson svarar, 2-5 spelare eller lag. Från 14 år.
AAAA
A
Det här spelet trodde vi skulle vara tråkigast, men det var förvånande roligt! Här är samtliga spelare aktiva hela tiden. Det är roliga kategorier, intressanta frågor och moment. Stort underhållningsvärde. Det enda negativa jag kan komma på är att man nog relativt snabbt har plöjt igenom alla frågor och då blir det plötsligt ointressant.



Bluff, 3-6 spelare. Från 12 år.
A
AAAA
Jag ska vara helt ärlig och erkänna att vi aldrig spelade det här spelet. Vi plockade fram det och satt och stirrade på det. Vi läste reglerna och vi förstod absolut ingenting. Verkade extremt krångligt och tråkigt. Har fått utnämningen "Årets vuxenspel" vilket kanske betyder att det är rätt kul, när man väl har klurat ut hur fan man ska göra. Vi tappade intresset direkt.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Eller så är vi helt enklelt inte vuxna nog för att spela Bluff? :-)

2006-12-05 @ 12:39:17
Postat av: A

Så kan det ycket väl vara! : )

2006-12-05 @ 12:57:12
Postat av: KB

Jag känner mig som 17 och när jg ser mig i spegeln så är det inte JAG!!! Undra hur det kommer kännas när man 65 år!!??? :-(

2006-12-05 @ 13:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0