Mitt möte med Persbrandt

Min träningsplanering gick i stöpet igår. När jag och Kattis kom till gymet, laddade och ombytta, var det mörkt som i graven. De stänger klockan sex varje dag den här veckan. Vad fan, just innan jul då man behöver träna som mest. Därför hinner jag bara träna idag. "Typiskt, nu kommer jag att bli tjock", sa jag uppgivet till Patrik igår. Fick bara ett skratt som svar. Vet inte hur det ska tolkas.

Såg på Persbrandt i "Ett herrans liv" igår. Jag är både rädd och fascinerad av honom på en och samma gång. Kommer aldrig att glömma mitt första möte med mannen, myten.

Det var på min första presskonferens, hade jobbat en månad på tidningen, och skulle träffa just Mikael Persbrandt inför en ny Beck-film. Pressen satt samlad runt honom och vi skulle strax sätta igång att intervjua. Direkt på min högra sida har jag Gunvald Larsson himself. Plötsligt kommer presschefen fram till mig och säger med hög röst så att samtliga hör "A, jag är ledsen men Mikael Persbrandt vill att du går härifrån". Jag såg ut som ett frågetecken och svarade lika högt att Mikael inte ens visste vad jag skulle ställa för frågor, men får till svar; "Mikael tycker att din tidning sprider dålig stämning". Snopen och generad får jag resa mig upp och lämna rummet inför alla andra. Innan jag går, lägger Persbrandt en hand på mitt knä, tittar mig i ögonen med sin intensiva blick och säger "Ta det inte personligt".

Igår när han var gäst hos Filip och Fredrik sa han inget som fick mig att ramla ur soffan av förvåning, men kul var det. Roligast var hans reaktion när Filip förklarade betydelsen av uttrycket "Te-bag". Han ringde garanterat nån brud efter sändningen och åkte dit och testade.

Nej, nu måste jag jobba lite. Det är ju bara en arbetsdag kvar innan jullovet! Sen bär det av norrut!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Ja vi som var så peppade. Så snopet allt blev... och inte blev karlarna glada när vi kom hem heller?! Skit åsso! ;-)

2006-12-19 @ 14:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0