Dödshjälp

Läste i dagens tidning om dödshjälp. Jag är helt klart för. Jag är livrädd för att bli gammal, sjuk, ha ont eller bli så senil att jag äter mitt eget bajs och tror att det är potatismos. Har hört så många hemska berättelser av folk i min närhet som jobbat i äldrevården. Usch och fy! Låt mig slippa. 

Jag vill skriva ett testamente där det står att Patrik, om han lever längre än mig, eller mina barn i så fall får ta mig till Schweiz och de så kallade dödsklinikerna och låta mig få dö. På samma sätt som vi gör med våra hundar och katter om de lider. Vi tar dem till veterinären och ger dem en spruta så de får somna in. Så de får slippa lida. Eller slippa leva ett liv som är odrägligt.

Förstår dilemmat med att alla inte själva kan ta beslutet om sin död. Har man alzeimers eller andra demenssjukdomar är man ju inte medveten om sitt tillstånd så det måste ju finnas vissa restriktioner. Men om detta löses anser jag att dödshjälp borde vara en rättighet. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0