Fullt upp

Idag har det varit fullt upp. Skulle ha pratat med Idol-Cissi och Erik klockan tolv men de hörde aldrig av sig så jag satt och väntade i onödan.

Klockan ett tog jag och Kalle en taxi till Saga biografen och gick på kändispremiär av filmen Spöket Laban. Det kryllade av stora och små men inte en kändis i sikte. Lotta som var där och jobbade skulle få ihop 18 bilder men gick panikslagen hem med fem ynka kända namn. Jag skulle leta nyheter men det var ju bara att glömma. Kalle var dock i paradiset! Det fanns hur mycket godis, glass, frukt och dricka som helst och han var inte blyg. Han tog så mycket han kunde! Sen satt vi och myste och skrattade i biosalongen och njöt av en stund för bara oss två.

Efter bion åkte vi till Patrik o Wiveka och käkade tacos och hade trevligt trots en ljudnivå på 120 decibel- alltså just vid smärttröskeln. Patrik o Wiveka har nämligen sex barn och plus våra två så kan ni ju bara tänka er hur det låter. Vi har dock lärt oss att umgås och ha trevligt trots detta kaos och vi kan faktiskt sitta och prata under middagen. Det är en konst.

Fick efter många om och men tag på Idol- Cissi och Erik och gjorde mina intervjuer. Cissi är en trevlig prick trots att hon sjunger sämre än en katt skäller. Och Erik var ungefär lika slätstruken som han verkar.

I övrigt har vi förstås firat pappa Patrik idag. Han fick fyra trisslotter som han och Kalle skrapade under spänning. Men några miljoner blev det inte. Fan åsso! När ska man bli rik egentligen?

Kalle ritade också en fin teckning där han själv skrev pappa! Det är kärlek!

Känner mig trött efter en något hektisk vecka. Jag känner att jag lever. Utan tvekan. Längtar hem till mamma och pappa. Skönt att julen är i sikte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0