Laster

Satt med Linda och Kattis igår på lunchen och diskuterade laster. Slår man upp ordet last i en ordbok står det: klandervärd ovana, skamlig ovana, osedlighet, synd. 

Min första reaktion var då att jag inte hade någon last, men sen kom jag på några saker som jag kanske kan lägga på min last-lista. 

* Snus. Jag festsnusar och tycker att det är bland det godaste som finns. Skulle aldrig komma på tanken att sluta. Först ville jag inte säga att det var en last eftersom jag inte vill sluta och eftersom jag tycker om det. Jag ser det inte som en klandervärd ovana. Men det är klart att det tillhör kategorin last. 

* Salt. Jag använder kopiösa mängder salt. Saltar innan jag ens har smakat maten eftersom jag vet på förhand att jag kommer att tycka att den är för osalt. Men om jag nu skulle dö i förtid på grund av mitt saltätande så har det i alla fall varit gott på vägen. 

* Nässpray. Är med jämna mellanrum beroende av nässpray och detta är verkligen min största last. När jag är som mest fast i nässpraysmissbruket har jag två burkar i väskan, en i sovrummet, en i badrummet och en gömd i lådan på jobbet. Då handlar jag två åt gången när jag går på apoteket och vill skrika åt dem att de egentligen inte får sälja nässpray till mig. Som längst har jag använt det i åtta månader, typ fem gånger om dagen. Och när jag inte hittar mina burkar när jag behöver dem får jag panik i ögonen. Det är en riktig last. 

Har säkert fler fast jag kommer bara inte på dem. 
Kommentera nu och avslöja era laster! 


Kommentarer
Postat av: Kattis

Har säkert också många laster, men kommer inte på någon mer än choklad. Kan bli så fruktasvärt sugen på just choklad och måste då har det på en gång.
Ja det ärj u inte bara choklad egentligen, det är ju godis i största allmänhetoch kako och bullar ... ja allt som är onyttigt men ack så gott! Detta är anledningen till att vi aldrig har nåt gott hemma. Jag klarar inte av att ha det i skafferiet, sulle äta hela tiden helt enkelt.

Lennart brukar säga att jag också är beroande av nässpray ibland (tar dock bara innan jag ska lägga mig), men då nämmner jag bara dig A, och han tar genast tillbaka det han sagt! Hahaha!!!

2006-11-17 @ 13:51:55
Postat av: Josse o Robert

Robert om Josses laster:
* Salt. Hon tar garanterat mer än du.
* Nikotin. Stormen Gudrun var mild jämfört med Jossan utan cigg eller snus.
* Jeans. Garderoben svämmar över, fler ska det bli.
* Kaffe. Alltid redo för ett oväntat besök.
* Läppglans. "Toapapper, ris, svartpeppar, saft, två liter mjölk och 27 läppglans". Så ser en helt vanlig köplista ut i Josses värld.
* TV-program typ "Outsiders". Ju sjukare och eländigare, desto roligare.


Josse om Roberts laster:
* Snus. Alltid. Och han spottar ut dem i min säng.
* Socker. I alla dess former - godis, glass, kakor, insulin...
* Fett. Pizza och all annan fet mat.
* Dålig amerikansk film. Batman Begins (som han har sett sju gånger), X-MEN, Mission Impossible.
* Porr. Han läser alla grabbtidningar han kommer över ? och säger att han bara läser dem för reportagen...
* Tubsockar. Att han vid 30 års ålder inte äger ett enda par riktiga herrstrumpor. Som tur är är det ju snart jul...

2006-11-19 @ 21:00:18
Postat av: A

hahaha! Bra där! Jag kanske ska lägga till fet mat och läppglans på min lista också. Mat är jag ju alltid sugen på men frossar bara på helgerna. Och läppglans är jag lite galen i. Och mina vita minttabletter. Shit va mycket laster jag hade helt plötsligt!

2006-11-20 @ 10:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0