Tv-funderingar

Jag har funderat lite på mitt tv-tittande. Under första året då min son, som idag är 3,5 år, föddes tittade jag typ aldrig på tv. Det fanns helt enkelt ingen tid. Nån gång i veckan såg jag nån serie, men i överlag kände jag mig rätt ute när folk snackade om vad de följde i tablåerna. 

I januari föddes min dotter och mitt tv-tittande har förändrats radikalt. Jag har förmodligen aldrig sett så mycket på tv som jag gör nu. Frågan är hur det kommer sig? Jag kan ju knappast ha mer tid nu. Kanske handlar det om att jag, när barnen äntligen somnat, inte orkar göra någonting annat än att slänga mig i soffan och glo på burken. Förmodligen handlar det om det. Det kan också bero på att min dotter faktiskt sover när man lägger henne i sängen, vilket min son aldrig gjorde. Kvällarna är numera mina!

Min kompis Linda frågade nyss om jag och min sambo umgås nått på kvällarna alls. Frågan kom upp då jag berättade att jag har dille på att läsa andras bloggar. Jag följer åtminstone två tre stycken om dagen. Dessutom har jag som sagt koll på de flesta tv-serier. Svaret på hennes fråga är; klart vi umgås. Han ligger i en soffa och jag i den andra. Sen utbyter vi då och då fraser som "kan du höja ljudet?" och "vad är det för film kl 21 idag?".

Tv-serier som jag just nu följer:

Prison Break
Greys Anatomy
Anna Pihl
Idol
CSI New York
CSI Las Vegas
Entourage

Dessa kollar jag också på när de går:

24
Desperate housewifes
Las Vegas
CSI 
Scrubs
Joey
Freddie

Kommentarer
Postat av: Linda S

Hej vännen!
Åh vad kul!!! Nu har jag någonting att göra på dagarna när barnen är på dagis!!:-) Då kan jag sitta här och njuta av att läsa allt du tänker och gör...:-)
Jag saknar dig grymt mycket. Hoppas vi ses snart.
Kram Linda

2006-11-07 @ 11:54:07
Postat av: A

Hej sötis!
Saknar dig också massor! Vi får absolut ta och ses snart!
Kram!

2006-11-07 @ 11:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0