Borta bra men hemma bäst

Så känns det tack och lov när jag kommer hem efter att ha varit borta. Jag har njutit av att ha sovit i min egen säng i natt, att ha duschat i min egen dusch och att få träffa min lilla familj igen. Så här kan jag sammanfatta veckan i Mexiko.

Resans:

Plats
: - Playa del Carmen i Mexiko är som ett amerikanskt spanien. Det är stora turiststråk, massor av restauranger, härliga stränder och den inhemska befolkningen är trevlig.

Mål: Att göra ett bra jobb- och det tror jag att vi gjorde. Resultatet kommer i tidningen om någon vecka.

Överraskning: Hotellet Aventura Mexikana. Ett till ytan anspråkslöst hotell som visade sig vara en riktig pärla. Mysigt, lugnt, välskött och trevligt. Efter jag hade bokat upptäckte jag att det var ett gayhotell vilket gjorde vistelsen ännu roligare. Vi lärde känna ett äldre gaypar från Kanada som gjorde resan extra minnesvärd. Varje kväll satt vi med dem i baren och snackade och det var tack vare dem jag förstod vad jag hade fått i ansiktet.

Skummaste: Min vindbränna. Vi hade aldrig hört talas om det och det var tur att kanadensarna var där så jag fick all info jag behövde. De hade drabbats av det flera gånger. Efter att ha haft en vattenfylld bula i pannan, sen en lejonnäsa, uppsvällda ögonen och till sist tjocka kinder ser jag nu rätt normal ut. Väntar bara på att vätskan ska komma ut genom näsan.

Ord: Första dagen i Mexiko fick vi lära oss att sugrör heter Popote vilket jag och Linda gick omkring och sa. Problemet var bara att vi sa fel och istället sa Popoto som tydligen betyder bög. Och det var ju rätt plats att säga det ordet på. Hahaha, vad vi skrattade när vi fick veta att vi sagt fel och vad felsägningen betydde. Nu har vi därför börjat använda ordet sugrör när vi pratar om bögar. Och det är ju ett mycket passande ord. Hahaha.

Drink: Caipirinha. Vill inte ens veta hur många jag har hällt i mig under veckan. Men det är i alla fall inte den första drinken jag kommer att beställa på krogen i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0