Jag lever

Uppe i Luleå och med livet i behåll. För tro mig, jag överdriver inte, när jag säger att jag hade en nära döden-upplevelse vid landningen. Det blåser nämligen typ orkan här och piloten varnade innan att det skulle bli en hel del turbulens. Och det var en underdrift. Planet vobblade i luften, folk gnydde runt omkring mig av rädsla, bagageluckorna i taket öppnades och innan vi tog i backen lutade planet åt alla möjliga håll.

En man bakom mig som såg ut som en tuff militär var alldeles chockad efteåt. Han lutade sig fram mot mig och sa "Fy fan, jag trodde det skulle gå åt helvete". Jo tack. Jag som är flygrädd försökte hålla mig lugn för barnens skull, men när vi väl tagit backen fick jag en adrenalinchock som hette duga. Jag skakade som ett asplöv och var sååå nära att börja gråta. Fy sjutton.

Har det skönt här uppe. Har sovit middag hårt som en björn i ide. Har varit ute och lekt med barnen, släppt Kalle fri en stund och låtit honom springa själv med sin kusin Mikaela i kvarteret där mamma och pappa bor. Snart kommer bröderna hit och vi ska äta middag och förmodligen ta ett glas vin. Härligt med semester!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åhhhh!!!! Stackars er! Vetmprecis hur det är med såna flygningar... Vi hade så i påskas, blåste 24-31 m/s.

Har faktiskt övervägt att ALDRIG mer flyga efter den incidenten...

Fast det som var värst då var att folk skrek rakt ut i panik... Blev nästan en värre stämmning då..

Jaja, bra att allt gick bra iallafall!

Allt gick föresten superbra med elias öron...

Har nog inte sagt att vi fått dagisplats till elias, han kommer och terrar den 15:e augusti..

Ha en nice mini-semester så hörs vi!
Kramis

2007-04-27 @ 19:56:38
Postat av: KB

Jag ringde dig på morgonen för att säja att det är storm här uppe men du svarade inte... tänkte att jag messar så att du är förbredd men din kära bror sa att jag skulle låta bli, för det du inte vet lider du inte av..
Så var det ett rätt beslut eller inte?
Kramis
Ses sen när ni varit o shoppat :-)

2007-04-28 @ 09:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0