Kraftmätning

Min blivande fyraåring är i trotsåldern så det sjunger, eller snarare skriker, om det. Det har varit lugnt ett bra tag, men nu är det tydligen dags för en ny dust. Den här gången känns det som om han är i tonåren. Han slåss, skriker och käftar emot. Och det gäller verkligen att stå på sig. Att inte ge efter. Men det är många gånger lättare sagt än gjort.

Igår slog han Isabella i magen utan anledning. Och ikväll har vi haft två bråk. När Kalle kom hem från dagis blev han arg över något och slog Patrik flera gånger. När Patrik blev arg började Kalle skrika och det slutade med att vi bar honom till sängen. Sen blev han arg på mig lite senare för att jag inte gjorde hans välling innan Isabellas och började då gallskrika och slå på ett skåp. Än en gång åkte han i säng, gråtandes och skrikandes.

Hoppas detta är en kortvarig period för det tar på krafterna att mäta krafterna.

image88

Kommentarer
Postat av: Kattis

Ja snart fyller han år igen. Stora killen! Jobbigt att han trotsar, men som sagt, det går ju över! Kram på er!

2007-04-03 @ 21:01:31
URL: http://kattise.blogg.se
Postat av: Lelle

Kattis bara ljuger han kommer att vara så tills han blir arton*s*

2007-04-03 @ 21:05:13
URL: http://.blogg.se
Postat av: Charina

Selma är snart två, det finns ingen möjlighet tror du att de hoppar över dessa trotsstadier?? Glömmer liksom..

2007-04-04 @ 00:19:33
Postat av: A

Charina- Nej tyvärr tror jag inte att hon gör det...*skratt*...Men man skulle önska att de gjorde det. För dig är dte väl dags om ett halvår eller så med den första trotsen. Grattis! Men jag kan tack och lov inte säga att de blir värre och värre utan perioderna är bara annorlunda för varje gång.

2007-04-04 @ 08:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0