Less!

I går när jag hämtade barnen på dagis var Kalle alldeles vild och vägrade lyssna på mig. Eftersom vi går längs en trafikerad väg en sträcka vill jag att han går bredvid mig, men han bara sprang iväg. Jag var tvungen skrika efter honom, bli arg och det hela blev otroligt jobbigt. Hans uppförande resulterade därför i att han fick sitta vid ytterdörren när vi kom hem. Han fick ta en time-out som alla nannyprogram på tv kallar det för. Han hatar att sitta vid dörren och det är inte lätt att ta till eftersom han gråter och skriker. 

Men "dörren" är effektiv. Han sitter där i några minuter. Sen pratar vi om varför han sitter där, om han förstår det och hur han själv kan se till att inte behöva sitta där igen. Sen kramas vi, säger förlåt och är vänner igen. 

I morse var han på dåligt humör igen och gick som en snigel till dagis vilket gör mig otroligt stressad. Och eftersom jag också är på rätt pissigt humör för tillfället hamnade vi på kollisionskurs. Vi bråkade nästan hela vägen vilket förstås får mig att få dåligt samvete så här i efterhand. 

Känner att det blir fantastiskt skönt att komma hem till mamma och pappa som bor i hus. Där kan barnen, framförallt Kalle, springa ut och in som han vill. Det stavas frihet! Och det är verkligen vad jag behöver nu!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag förstår dig exakt!
Emil var helt hopplös igår när jag hämtade han från dagis.
Jag är så avundsjuk på dig som får fara upp till dina föräldrar...Jag vill också!:-)
Kram

2007-04-24 @ 11:38:29
Postat av: Erica

När kommer du och barnen och när far ni igen??

2007-04-24 @ 18:07:11
Postat av: A

Vi kommer på fredag klockan tio på morgonen och åker på onsdagmorgon...blir så kul!

2007-04-24 @ 18:08:05
Postat av: Erica

Ok..kanske du ska med på brännbollsturnering på Valborgsmässoafton då? Har hört att det ska bli en sådan av Micke!! Blir nog lite vin oxå ;-) Jag har sett till att inte jobba den kvällen och sen tagit semester dagen efter, den 1:a maj... *hehe*. Fast lite vin under helgen blir det väl oxå??

2007-04-24 @ 20:11:52
Postat av: A

Åh vad kul! Det vill jag gärna!!! Vin ska det bli i massor under helgen ska du se!!!

2007-04-24 @ 20:23:18
Postat av: Erica

Vad bra... ser fram emot det!

2007-04-25 @ 09:15:23
Postat av: KB

Den har jag ju sagt bort i och med att A kommer upp med ungarna.

2007-04-25 @ 16:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0