Startskottet har gått!

I dag gick starskottet för vår stegtävling och igår lottades lagen och jag måste erkänna att jag är lite missnöjd. Vi är fyra i varje lag och jag är nöjd med två av mina lagmedlemmar. Men den fjärde är en tant på 60 år som klagar om hon måste gå ut med hunden. Jag är utsedd till lagledare och jag började med att piska tanten igår och sa att jag vill se ett resultat på 10 000 steg per dag. (Jag är som en mini-Hitler).

Hon är nog både sur och stött över att jag inte tycker att hon är nått kap. Skiter jag i. Antingen får hon lägga manken till eller hoppa av tävlingen. Ska kanske tillägga att det var helt frivilligt att vara med och det är typ hälften som har valt att avstå. Och ja, jag vet att "det är ju bara på skoj". Men jag vill ju vinna och det suger om man är i ett lag där alla inte har samma inställning. 

Har upptäckt att det är 2000 steg till dagis. Jag kanske ska börja både hämta och lämna så har jag tjänat in massor av poäng bara där.  


 

Kommentarer
Postat av: Erica

Hahhahaaa..det är det enda jag kan uttrycka =) Chilla med tanten!!

2007-04-20 @ 11:48:50
Postat av: Charina

Vilken mardröm du är! Vad hände med att det inte är att vinna som är målet utan vägen dit. =)

2007-04-20 @ 12:15:25
Postat av: A

Hahaha, jag vet att jag är en mardröm. Och speciell som lagledare. Jag kommer att pressa dem hårt! De ska få ångra att de gick med! Nej skoja bara! Hahahaha!

2007-04-20 @ 12:40:01
Postat av: Kattis

You go girl! Hejar på ditt lag... synd att du fick 60+:aren i ditt lag... men som sagt, hon kunde ju sagt nej och hon inte ville vinna.
Ha så kul i Söderköping!!

2007-04-20 @ 14:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0