Svettigt

Sitter och skriver så fingrarna glöder. Har massor att göra helt plötsligt. Om två timmar ska jag dessutom iväg på ett jobb. Tidningen Family Living har ettårs-kalas och jag ska dit och kolla läget, ta ett glas champagne, prata med folk och gå hem med en goodie-bag. Blir kul! Men stressigt! 

Tillställningen håller på till klockan fem. Då tar jag en taxi till dagis och hämtar barnen, låter taxin vänta och åker med den ända hem. Sen hinner jag knappt slänga i barnen middag innan jag ska rusa med Kalle ned till simskolan som börjar klockan sex. Det är alltså så här det är att vara en småbarnsmamma i karriären.



Kommentarer
Postat av: KB

Jäkt, stress, bråttom, press, hets, rusch, fläng, rusning, ränna... name it!!!

2007-04-19 @ 14:19:14
Postat av: Charina

Hur orkar du?

2007-04-19 @ 15:07:16
Postat av: Erica

Vila får du göra när barnen är utflugna =)

2007-04-19 @ 17:41:00
Postat av: Erica

Då kommer Anneli att sitta där i soffan framför teven med en stickning i handen och sticka till sina kommande barnbarn *hahahaaa*

2007-04-19 @ 17:42:00
Postat av: Charina

A sticka? Har ingen aning om hon kan eller inte men tanken känns lika långt borta som om Erik skulle få för sig att städa garderoben..

2007-04-19 @ 21:47:06
Postat av: A

Charina- Hahaha helt rätt. Jag vet knappt skillnaden på en sticknål och en virknål. Skulle aldrig hända.

2007-04-20 @ 09:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0