Bröllop

I går gifte sig min barndomsvän Ida och hennes Ulf och de var ett fantastiskt vackert par. Ida, som har rött lockigt hår, såg ut som en prinsessa i sin underbara klänning, slöja och guldkrona. Vill också ha krona den dagen jag gifter mig, det ser så gammaldags och sagoaktigt ut.

Så här fina var de på kyrktrappan till Gammelstads kyrka efter vigseln.

133335-153

Efter vigseln åkte alla 110 gästerna till en festlokal där vi åt god buffé och hade roligt. Ida hade önskat många tal och hon fick som hon ville. Jag och Jenny höll ett till Ida om vår uppväxt tillsammans och det var många som kom fram efteråt och berömde oss för det vi sagt och för att vi såg så lugna ut, vilket var kul för båda var så nervösa att vi skakade.

Som vanligt när jag är på bröllop blir jag assugen på att själv gå till prästen. Ringde Pata som jag alltid gör och frågade när det är dags. Han svarade som han alltid gör. "Inte i år". Suck.

Kom hem vid tolv och har med andra ord inte varit så bakis i dag. Har packat och gjort oss redo för hemfärd till Stockholm. Om en och en halv timme går flyget och det blir skönt att komma hem. Borta bra men hemma bäst.

image154

Barndomsvännerna. Jag, Ida och Jenny.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Åh vad fin hon var! (och du också, snygg klänning!) Förstår att du också blir sugen... snart hoppas vi ppå en inbjudan! Du får ta ett ordentligt snack med Patrik. ;-)

2007-08-19 @ 15:37:10
Postat av: Patrik Ljungström

Bra Pata.
"Inte i år",verkar ju funka bra.
Stå på dig.

2007-08-19 @ 19:22:17
Postat av: Ida Renlund

Waow, vilken dag! Gud vad fantastiskt att leva! Tack för talet, det väckte minnsann minnen och gjorde mig så glad att jag ville gråta och skratta samtidigt. Och så snygga ni var sen!
Säg till Patrik att detta är något av det mest fantastiska man kan göra i livet. Om han inte kommer på bättre tankar, be han ringa mig så ska jag bearbeta honom ...
Idag smälter vi alla intryck och är helt överväldigade av gårdagen, och inte minst alla fina gåvor. Tack för en supersnygg lampa!
Jag älskar dig, Anneli, det vet du.
Kramar och kyssar från fru Renlund, maken hälsar och tackar!

2007-08-20 @ 01:03:47
Postat av: A

Ida- Tack själv! Du var som sagt en av de vackraste brudar jag sett! Och allt ihop var väldigt lyckat! Kul, att du gillade lampan, både jag och jenny föll för den!
Love you to darling! Hälsa maken och så hörs vi snart!
Puss/A

2007-08-20 @ 08:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0