Drygt fyra månader kvar

Det är den 1 augusti och jag har bokat vår resa hem till Luleå i jul. Hade vi väntat en månad till hade biljetterna i stort sett varit slut. Nu fick vi ett rätt bra pris och det känns grymt skönt att både ledighet och platser på planet är kirrat.

I år ska vi fira julafton i Stockholm och nyårsafton i Luleå. Vi kör ju vartannat år, men eftersom jag ändå får en lång ledighet med familjen där uppe, oavsett var vi firar jul, så känns det som om det kvittar. Ganska roligt att få fira nyårsafton med familjen också ibland.

Jag har faktiskt börjat längta lite smått efter julen. I kväll sjöng jag och Kalle sånger och då drog vi bland annat "Tre gubbar från pepparkakeland" och jag kände hur jag blev alldeles varm i kroppen. Vilken härlig känsla det är- julstämningskänslan. Underbart.

Nu tror ni att jag är ännu mer galen än då jag skrev om min längtan efter hösten. Men jag säger som min mormor älskar att säga: (och hon börjar sin nedräkning redan i maj) nu är det bara fyra och en halv månad till jul!



Kommentarer
Postat av: Patrik Ljungström

Firar mormor jul redan i september?
Wiveka längtar varje år till hösten.
Själv hatar jag höst och vinter.
Hänger ni med på resa i januari?

2007-08-01 @ 22:06:40
Postat av: A

PatrikB- Första saken kommenterar jag inte.
Hösten är underbar, vintern likaså.
Och på sista frågan svarar jag nej. Vi åker ju på resa i oktober och sen ska jag eventuellt åka till NY med Josse i slutet av januari. Vi är inte gjorda av pengar tyvärr.

2007-08-02 @ 10:23:40
Postat av: Erica

Tror Patrik uppfattar det så att mormor börjar nedräkningen i maj och säger att det är fyra och en halv månad kvar till jul, så då firar hon ju julen i september... =) Men jag förstår att det är du som räknar som din mormor och att det NU är 4½ månad kvar nu... Fatta att det inte är länge ditt åsså..helt otroligt!!

2007-08-02 @ 12:22:27
Postat av: Charina

Tror Patrik mycket väl förstår vad A menar men som ordförande måste han ju ta varje tillfälle i akt att visa sig fullvärdig ;-)
Höst är mysigt och trevligt, dock surar jag lite över att den verkar ha tjuvstartat.

2007-08-02 @ 13:04:37
Postat av: Erica

Jag tror inte han förstod alls jag :-)
Jag HATAR hösten. Jag blir deppig, sur och en väldigt tråkig!

2007-08-02 @ 13:38:12
Postat av: Charina

E: =)
Det är lite mysigt ändå om du tänker efter.. Det är kanske inte så lätt att se de mysiga nu då det egentligen skulle ha varit strålande sol fortfarande..

2007-08-02 @ 13:42:29
Postat av: A

Men Erica- Tänk vad mysigt att dra på sig en tjocktröja, höra hur vinden piskar mot rutan. Att få gå i stövlar och en snygg jacka och vandra genom gula höstlöv.

2007-08-02 @ 14:58:33
Postat av: Erica

Nä blä, inget av det där lät speciellt mysigt... Jag vill inte höra nån vind, bara fågelkvitter mitt i högsommaren. Kollar varje dag som en besatt på björkarna efter gula löv och hoppas varje gång på att jag inte ska se nåt gult löv!

2007-08-02 @ 15:23:32
Postat av: Kattis

Kul med New York - men inte i januari! Blåser jättekallt i den blåshålan till stad!
Gillar också hösten!

2007-08-02 @ 15:36:35
Postat av: Patrik Ljungström

Idag är det dan före dan före dan före dan före dan......... före dopparedan.
Helt galet att man överhuvudtaget kan tänka på julafton i början av augusti.

2007-08-02 @ 16:28:01
Postat av: Erica

Håller med Patrik där... Herregud, jag vill inte ens tänka på nån jul... även fast just den är jättemysig när den väl kommer. Börjar redan få ångest inför julklappsinhandlingen...*haha*

2007-08-02 @ 16:34:23
Postat av: Micke

Vilka töntar ni är...

2007-08-02 @ 17:21:29
Postat av: Erica

...sa den största tönten!

2007-08-02 @ 18:13:19
Postat av: Pata

Jag håller med Patrik L om allt. Han har lovat mig nya golfklubbor om han vinner skitmycket pengar.

2007-08-02 @ 21:59:18
Postat av: KB

Innan julen har vi då:
*Kräftskiva
*Surströmmingfest
*Anneli kommer hem en sväng...
*Skolstart
*Vintetiden på jobbet börjar (17.00) *urk*
*Kanelbullens dag
*Ställa tillbaka klockan
*Halloween *buhuu*
*Fixa o dona i huset
*Sen börjar advent... myyyyysigt (hoppas jag)

2007-08-03 @ 11:33:56
Postat av: KB

Det kommer bara att säja schwisssss o så är det julklappstipsproblem igen :-D Ska börjar i tid i år ;-)
Erica: Sluta titta på löven de är länge kvar tills de blir gula. Njut av sommaren nu, nästa vecka blir kanonbra. Sol o sång :-D

2007-08-03 @ 11:37:38
Postat av: Erica

Ja det är bra Kattiz att du är min härligt positiva fläkt som blåser bort neggotankarna i mitt huvud!!=)

2007-08-03 @ 11:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0