Framme!

Nu är vi i Luleå efter en något för skakig landning. Jag är ju ingen tuff flygare, men tvingas hålla mig lugn inför barnen vilket är nyttigt. I övrigt var resan rätt ok. Isabella höll sig lugn första halvan och tappade väl humöret någonstans över Umeå. Då började hon skrika och bråka och jag fick muta henne med kakor. Typ 20 stycken, men nöden har ingen lag.

image152

Tog en mindre lyckad bild i planet. Kalle kom knappt med och jag har sett bättre dagar. Men, men.

I Luleå regnar det och blåser som värsta höstdagen. För att hålla barnen på bra humör inomhus kom jag och mamma på en bra idé. Vi gick upp på vinden och tog ned mitt gamla dammiga dockskåp och dess möbler. Och det var värsta nostalgitrippen! Jag var nästan mer ivrig än barnen att plocka upp möblerna och möblera och var till och med lite sugen på att sätta mig och leka. Det är synd att man blir vuxen. Kanske ska jag sätta mig en stund och leka lite ikväll när alla har somnat.

image151

Kalle blev väldigt förtjust i dockskåpet och det roade honom länge!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Här åskar det utav bara h-vete! Inte heller ditt favoritväder?!! ;-)
Åh, ett exakt sånt dockskåp har jag också... fick nostalgi bara utav att titta på bilden!
Hoppas ni har det trevlig där uppe i norr. KRAM!

2007-08-16 @ 18:08:55
Postat av: Charina

Nu har jag också varit och lekt i ditt dockskåp, det var jättekul! Det enda som störde mig var att barnen också tycktes vilja vara med. Jag vågade inte knuffa bort dem när din mamma satt bredvid ;D

2007-08-18 @ 22:47:20
Postat av: A

Charina- Haha, ja visst känner man så! Jag hörde att ni var här, synd att jag missade er! Men vi får ses nästa gång. Hörde också att Isabella var en liten bitch mot Selma. Vet inte vem hon släktar på. ;P

2007-08-19 @ 10:51:08
Postat av: Charina

Haha, nej jag kan då inte komma på vem, är Patrik så där vrång? Nädå, hon pep till lite när Selma tänkte köra lite dockvagn, Selma tittade lite förskräckt på henne och undrade vad som var fel. Men annars var hon faktiskt väldigt snäll =)
Din son verkar vara gjord av ett hårt material, vet inte hur många gånger han damp i backen utan att röra en min.
Det var roligt att de fick träffas, Selma pratade mycket om Isabella i bilen hem

2007-08-19 @ 18:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0