Hett om öronen

I kväll har vi haft maktkamp hemma. Isabella har börjat visa sina rätta sidor och sitt heta temperament. När hon började stoppa huvudet under vattnet när hon badade blev jag arg och tog upp henne. Och då blev hon ännu argare.

Hon skrek som en galning, spände sig som en pinne och skulle bara tillbaka till badkaret. Varje gång jag satte ned henne på golvet kröp eller gick hon skrikande till den stängda toalettdörren och hon gav sig aldrig. Hon var argare än ett bi. Jag har sett henne arg tidigare men inte på det här sättet. Och det enda jag kunde tänka var att hon inte kommer att bli lätt att handskas med i framtiden.

De säger på dagis att de har märkt att hon har fått humör. Att hon har hett temperament. Och jag erkänner väl då att äpplet inte faller långt från trädet.

image149

Hon som inom snar framtid bestämmer här hemma.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Sådan mor sådan dotter! ;-D

2007-08-09 @ 19:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0