Husdrömmar

Jag längtar efter att bo i hus så mycket att jag inte vet om jag ska bli deprimerad eller galen. Jag sitter och drömmer mig bort på Hemnet. Tittar på hus längre och längre bort från stan och tänker att då skulle vi kanske kunna köpa ett nu.

Men vår sits är ju inte den ultimata. Jag har inte fast jobb och Pata blir snart arbetslös. Knappast husläge. Jag vet. Men om några år kanske.

Här är i alla fall vad jag vill ha:

Jag vill ha ett sött radhus med hörntomt.
Jag vill ha staket runt så barnen kan leka utan risk att springa ut på en väg.
Jag vill ha så pass stor tomt att jag kan påta i trädgården, men inte så pass stor att jag kommer att svära varje gång gräset ska klippas.
Jag vill ha öppen planlösning mellan kök och vardagsrum.
Jag vill ha klädkammare intill sovrummet.
Jag vill ha många förvaringsutrymmen och ett hobbyrum där Patrik kan få utlopp för sina kreativa sidor.
Jag vill ha bastu.
Jag vill att det ska kosta under tre miljoner.

Vad tror ni? Vi kanske måste flytta till Östersund eller nått för att få allt vi önskar. Men det blir lite väl långt till jobbet.
Å andra sidan är min längtan efter hus så stor just nu att jag nöjer mig om det sista kravet uppfylls.


Kommentarer
Postat av: Charina

Flyttar du till Östersund så får du fyra, fem hus för de pengarna - minst! Tror nog att ni kanske får flytta en bit från stan eller ta er an något renoveringsobj. Jag förstår din längtan, denna tid förra året var jag nästa sjuk efter hus.. Men det är värt all väntan och längtan så håll ut..

2007-08-14 @ 20:36:17
Postat av: Erica

3 miljoner lät ju billigt *hrmmm*, men förstår att det kostar att
bo "centralt" där nere...

2007-08-14 @ 21:02:29
Postat av: Kattis

Låter alldeles underbart! :-)
Allt det där kommer du att få en vacker dag ska du se... då kommer jag upp och bastar! :-D

2007-08-14 @ 22:37:25
Postat av: Dan L.

Förstår dina drömmar. Som du vet letar jag och Linda ihärdigt. Medan min bror, som pluggar, bor i en femma mitt i Karlstad och i dagarna har köpt båt, så letar vi renoveringsobjekt/billigt boende i Nacka... en förort lika långt utanför Stockholm som Kil är förort till Karlstad. Kil, en håla där Stefan Holm och jag själv kommer i från...

2007-08-14 @ 22:47:52
Postat av: KB

Känner en som bor i Östersund :-) Hon är sambo o inga barn... där har ni en barnvakt.

2007-08-15 @ 13:23:25
Postat av: KB

Alla har vi olika drömmar :-) Har allt det där förutom klädkammare intill sovrummet, men det är 6 garderober i sovrummet (det räcker :-))Och allt under 3 miljoner!!!
Snart ses viiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2007-08-15 @ 13:33:51
Postat av: Erica

Ja! Om du flyttar upp till dina rötter får du allt det där på ett nafs...och så kan du arbeta som journalist på Annonsbladet...det är ju lika stort som att jobba på Expressen *hahaha*

2007-08-15 @ 14:06:54
Postat av: A

Erica- Ja eller hur! Haha!

2007-08-15 @ 14:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0