Sagostund

I dag fick jag för typ tredje gången sedan jag fick barn hämta dem på dagis tidigare. De ringde och sa att Isabella var lös i magen och att de var rädda att hon hade magsjuka. Men hon är pigg och har inte bajsat nått mer sen vi kom hem så än en gång var de lite väl snabba att kasta sig på telefonen.

Har cyklat till jobbet i dag och det gick bra. Nu vet jag vilken väg jag ska åka så i morgon kommer det att gå lite snabbare än i dag. Det tog ungefär tjugo minuter och eftersom jag cyklar längs pampas marina och sedan vid Rålambshovsparken så är det en riktigt vacker tur.

Har en lugn och skön vecka som jag försöker vara nyttig på. Tränar, äter lite och dricker ingen alkohol. Det blir tillräckligt med sånt i helgen. På fredagkväll ska vi grilla med Linda och Dan som kommer hem från sin semester. Och på lördag väntar Lådbilslandet i Nykvarn tillsammans med Linda, Gustav, Emil och William. Sedan blir det middag och drinkar hos oss och så stannar de över natten. Längtar massor!!!!!!

Ikväll har vi sagostund, jag och Kalle. Vi ska krypa ned i sängen tidigt och plöja igenom några böcker. Min son är nämligen en riktigt liten bokmal. Tvärtemot sin mor. Jag börjar bara gäspa och måste verkligen skärpa mig för att låta engagerad. Det är ju viktigt att hans stora intresse för böcker underhålls.

image139

En tvåårig Kalle och en nyduschad glansig mamma har sagostund.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Så mysigt ni har det! :-)

2007-08-01 @ 19:42:25
Postat av: KB

Jag har ett väldigt stort problem med böcker.. de är som om det är sömnmalar i dem. Så fort jag sätter mig o läser så börjar jag gäspa!! Stackars barn har inte fått många böcker lästa under sin barndom...

2007-08-03 @ 11:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0