Två töntar

Jag och Patrik ser ut som två töntar där vi cyklar iväg tillsammans till jobbet. Med våra nya cyklar och hjälmarna på huvudet. Det känns nästan som att vi är ett sånt par som går klädd i likadana träningsoveraller och som campar hela sommaren. Och det är just hjälmen som gör att man känner sig som en nörd.

Men jag skulle å andra sidan aldrig cykla utan hjälm och jag tvingade Patrik att köpa en nu när vi ska börja vårt nya cyckelliv. Hellre ser jag ut som en tönt än känner hjärnan rinna ut på backen om jag skulle ramla.

Jag börjar känna av cyklingen. Har ont i rumpan och i benen och då njuter jag eftersom det betyder att det tar. I dag var jag och Josse dessutom och simmade i den underbara simhallen på jobbet. Det var nedsläckt i hallen och längs bassängkanten stod levande ljus. Sen spelades lugn musik medan vi simmade i det 29 gradiga vattnet. Det var absolut inte sista gången vi gjorde det!

Och på tal om mitt förra inlägg om julen. I dag när jag simmade spelades "O helga natt". Fantastiskt!

Kommentarer
Postat av: Erica

Hahaha jag VILL se när ni cyklar iväg som två supernördar *asg* Ser bilden framför mig hohohoho. Men nog är det bra och sunt att ha störtkruka på sig. Tomma lador behöver ju inga tak

2007-08-02 @ 18:50:16
Postat av: A

Hahaha! Ja jag lovar att bild kommer! Det kan jag bjuda på! Och sant det där med tomma lador!

2007-08-02 @ 19:36:30
Postat av: Kattis

Hahaha - Ser också bilden framför mig.... Erkänner att jag också kände mig töntig först, men skulle heller aldrig cykla utan hjälm nu. Hade nog inte mått så bra - om ens levt - om jag inte haft hjälm när jag blev påkörd på väg hem från jobbet häromåret. (Du var ju med då) Hjälmen sprack - vad skulle inte huvet ha gjort?
Tvingade också Lelle att köpa en hjälm, först var han motstridig, men han ahr vant sig nu! :-)

2007-08-02 @ 20:17:46
Postat av: KB

Vill se bildbevis på TÖNTARNA!!!!!!!!

2007-08-03 @ 10:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0