God jul från mig till er!

Firade för första gången någonsin julafton hemma hos oss i går. Jag har inte velat fira jul i en lägenhet men nu när vi är husägare var det ett givet val. Och det blev lyckat! Svärmor, svärfar, Jocke, Ulrika, Jimmy och deras barn Jesper och Simon kom till oss och vi drack glögg, åt väldigt gott och sedan kom tomten på besök.

Isabella blev dock livrädd för tomten och gallskrek när han klev på. Hon var rädd resten av kvällen och vågade knappt gå förbi ytterdörren av rädsla över att han skulle komma igen. Innan hon somnade grät hon och darrade för att hon var skräckslagen. Stackarn.

Jag är dock inte rädd för tomten och jag har tydligen varit en väldigt snäll flicka i år också. Fick bland annat en inredningsbok, kastruller, en räfsa och spa-set till badet. Sen hade jag köpt en julklapp till mig själv också-nämligen Singstar Schlager! Visste att jag inte skulle få det om jag inte köpte det själv. Så det blev lite sång tillsammans med Patriks mamma. Sen tog Kalle micken och vi sjöng The Arks "The Worrying kind" tillsammans och han var superduktig! Han har talang min kille!

Senare på kvällen åkte drinkar fram och vi spelade sällskapsspelet "På spåret" till klockan två då vi kröp i säng.

I dag har vi städat undan och packat. I morgon flyger vi till Luleå för mer jul- och nyårsfirande! Längtar!!!!
 
Nedan lite bilder från gårdagen!

image214

Två söta syskon som aldrig sitter stilla när man ska ta en bild.

image216

Som sagt...

image217

Jag julfin framför granen

image218

Kalle häpnar då han får se att han fått en polisstation i lego.

image219

Isabella provar sina klackskor och sin nya tiara.

image220

Prinsessan!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Låter som om ni haft en bra jul! Det har jag också haft här uppe i Luleå. Jag åker hem i morgon - flyger från Kallax kl 12.55.

Den klänningen du har på dig på bilden, den tänkte jag köpa, men den fanns inte i min storlek. Så det blev en svart och sliver - som även ska användas till nyår.

Vad söta Kalle & Isabella är - så länge sen jag sett dem nu! Hade velat se bilder från huset... men de kommer snart hoppas jag?!
Kram K

2007-12-25 @ 23:21:09
Postat av: Charina

Haha.. Selma och Isabella har samma julklänning..så söta blev de båda två. God Jul på er!!

2007-12-26 @ 14:22:12
Postat av: Linda

Stackars Isabella! Hon kanske är helt traumatiserad av julen för all framtid nu... ;)

2007-12-27 @ 09:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0