Jag har sett...

...lite filmer den senaste tiden men inte hunnit med att recenserat dem. Här kommer därför en kort sammanfattning för er som är filmsugna.

"Knocked up (På smällen)" AAA
image205
En söt komedi om tjej, spelad av Katherine Heigl från Greys Anatomy, som möter en kille på krogen. De har ett one night stand och på morgonen inser tjejen att killen inte var en sån läckerbit som hon tyckt kvällen innan. Tvärtom. Hon skakar av sig obehaget och hoppas att de aldrig mer ses. Men guess what. Fem veckor senare testar hon positivt.

Jag är vanligtvis svårflitat när det handlar om romantiska komedier. Tycker oftast att de blir för geggiga och överdrivna. Men Knocked up är som sagt söt och rolig utan att bli för mycket. Jag hade en myskänsla i kroppen efteråt. Klart sevärd film om man bara vill bli underhållen för en stund.

"Beck- Det tysta skriket" AAA

image206

Filmen startar obehagligt med en scen där två unga tjejer blir överkörda av ett tåg. Sedan vävs man in i en historia om saker som sker dagligen. Unga tjejer, internet, snuskgubbar, webbkameror, sexuellt utnyttjande. Filmen är en klassisk Beck med allt vad som hör till. Det är förstås långt ifrån toppklass, det är klyschigt men det är underhållning. Och den här filmen tänkte jag faktiskt på dagen efteråt och då har den satt djupare spår än vanligt.

"I Guds namn" AA

image207

Filmen börjar bra och en liten bit in i filmen blir den bättre än bra. Spänningen är i topp och jag kommer på mig själv att sitta totalt koncentrerad. Sen börjar det kännas som om filmmakarna får bråttom och skyndar på handlingen för att hinna få med upplösningen. När filmen slutar känns den inte färdig. Den känns halv vilket är trist när den hade väldens potential att bli en av de bättre i Beck-genren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0