Lite av varje

Var på krogen i går med några från jobbet. Käkade och drack vin ända tills stället stängde. Jag slutade jobbet klockan tre och satt alltså på krogen i nästan nio timmar. Rätt bra jobbat. Men trots det  känner jag mig faktiskt inte supersliten i dag. Bara trött. Och det är mest för att jag var tvungen att titta på Idol när jag kom hem så jag somnade inte förrän efter tre.

Och Idol då. Fy satan vilken befrielse att bli av med blodigeln Andreas. Två tjejer i final precis som jag hade hoppats. Och det är mina två favoriter i tävlingen och jag kan faktiskt inte välja mellan dem. Jag kommer att bli lika glad vem som än vinner . Jag tror dock att det blir Picasso som tar hem segern nästa fredag och jag hoppas att jag kommer att vara på plats och se det.

I dag har vi packdag. Patrik har burit ned alla saker från vinden och vi rensar och packar. I morgon ska vi ut till huset och kolla lite praktiska saker som vad det är för material i väggarna, hur många lampor som behövs och sånt. Dessutom ska vi ta med några kartonger och ställa in i förrådet som vi också ska få nyckel till i förväg.

I morgon är det första advent. En av mina bästa högtider. Då brukar jag vanligtvis spela julmusik, plocka fram julpynt och städa fint. Men i år är det ingen julstämning hos oss. Det är stökigt och det  står saker och kartonger överallt. Jag har ställt fram två ljusstakar i fönstret för att få lite känsla och så får jag istället se fram mot när vi flyttar in. Då ska julgranen upp och julstämningen ska snabbt sprida sig i huset. Det ska jag se till!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Låter som en trevlig kväll - var också ut med en arbetskompis men var vara ute i fem timmar! :-)
Tvivlar inte för fem öre på att du kommer julpynta det första du gör i huset... kommer att bli så mysigt!

Undrar om Lena saknat oss - och vårt tjat om adventsljusstakarna - på SE&HÖR i år?! :-D
Kram

2007-12-01 @ 13:58:13
Postat av: A

Hahaha- ja det har hon säkert gjort! Och vårt tjat om bonuspengarna! : )

2007-12-01 @ 15:30:01
Postat av: Kattis

Ja just det - bonuspengarna brukar vi ju börja tjata om redan i augusti! Hahaha!

2007-12-01 @ 15:39:21
Postat av: Linda

Jag tänkte faktiskt på dig idag när vi tog fram alla våra julsaker.. Du som bara älskar sådant och inte får göra det ordentligt förrän ni har flyttat. Ja men då får ni göra det extra mysigt i Erat Hus!!!:-)
Sköt om er.
Kram Linda

2007-12-01 @ 20:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0