Vilken dag

Natten till i dag har varit en av de värsta i mitt liv tror jag. Isabella var jättesjuk och skrek och grät var tionde minut. Hon hade 40 graders feber trots att vi gett henne febernedsättande. Jag och Patrik, som hade tillbringat kvällen hos Daniel och Kattiz, druckit vin och spelat spel och sjungit Singstar, fick med andra ord inte sova en blund när vi kom hem. Inte förrän klockan sex då mamma klev upp och tog hand om Isabella fick vi sova två timmar.

Sedan åkte vi med prinsessan till vårdcentralen där det konstaterades att hon hade öroninflammation. Nu har hon fått penicilin och äntligen är hon på väg att piggna till.

Trots vår sömnbrist så har jag och Patrik sprungit på mellandagsrean och tittat. Jag fyndade en jättefin tunika, som jag ska ha på nyår, för 49 kronor. Och en söt topp för 99 kronor.

På väg hem från stan stannade vi till och tittade på Kalle som skulle åka skridskor för första gången. Det var Bambi på hal is, men när han väl hittade balansen gick det faktiskt riktigt bra. Han är dock så otroligt lik mig i sin mentalitet. Han ville direkt kunna åka snabbt och spela hockey med klubba och när han inte kunde det la han nästan ned. Jag är precis likadan. Jag minns att jag tänkte så när jag var liten. Om jag inte var bra, eller rent av bäst, på en sak från början så struntade jag i det. Att träna har aldrig varit min grej. Det är antagligen därför jag aldrig har sysslat med någon sport.

Kommentarer
Postat av: malin

hej!
Trisst med öronen... VET PRECIS hur det är... Livet blev väldigt mycket lättare här hemma efter vi satte in rör i Elias öron. Han hade ju en inflammation varje månad, i 10månader.. *BLÄ*
Va skoj att fynda på rean.. Har inte tagit mig iväg på det, fick för mig att vi skulle åka till ikea.. Det var ingen bra ide, det var tydligen rea på julpynt och trams och kaoset var ett faktum då endel typer skulle fynda julgranspynt för 1kr...
Men det värsta var att jag stod och skrev upp på vilken hylla och fack och allt vad man nu ska ha koll på, och när vi kommer dit så stämmer inte ett skit! Och lat som jag är så orkade jag inte leta reda på nån stackare som jobbade där så jag gick runt och letade lite... Sen var det ju dessutom kö, och där stod man i 1timme för att sen gå och köa i nästa kö för att få grejerna hem... Hmmm nä det va inget genidrag av mig att åka till ikea just idag...
Hoppas att ni får sova lite mer inatt! Ett tips är ju att ge henne nezeril innan hon ska sova... Brukar funka rätt bra här hemma..
Sköt om er och ha en trevlig nyårsafton om vi inte hinner höras innan!
Kram Malin

2007-12-28 @ 20:48:26
Postat av: Kattis

Har också fyndat på mellandagsrean - både i Luleå och i Helsingborg! Två linnen, en tunika, en tröja och en kofta. :-)

Stackars liten Isa - förstår att hon haft ont. Hade ju hand om ett "öronbarn" under två år i USA, han hade öroninflammatoner hela tiden från det han föddes tills han var två år kändes det som. Skönt att ni vet vad det är mi och att hon mår bättre. (och att ni får sova ordentligt i natt)
Kram K

2007-12-28 @ 20:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0