What a night!

Globen i går var helt fantastiskt! Det var 13 000 människor som var i extas och då överdriver jag inte. Det var galet! Stämningen var i topp och Marie och Amanda var lysande. Jag fick sms under sändningen att Amanda sjöng falskt, men det kan jag lova er, att i Globen var inte en ton fel! Jag blev förvånad över att tjejerna var tio gånger bättre live än i tv.

När Marie sjöng "All by myself" då reste sig håren på armarna. Hon vann klart rond ett. Rond två tog Amanda hem med sin version av "Suspicious minds". Det hela avgjordes med vinnarlåten som var som gjord för Marie. Det var helt rätt att hon vann. Hon är duktig och hon förtjänade det. Men hon behövde också vinna. Det behövde inte Amanda.

Amanda ska inte göra en skiva på en vecka med låtar hon inte kan stå för. Hon kommer förmodligen att lyckas bättre nu än om hon hade vunnit. Så jag är mycket nöjd med resultatet av gårdagen.

Efterfesten på Café Opera då? Njaaaaa. Alla jag kände, det vill säga journalisterna, jobbade och sen drog de hem. Jag minglade runt lite själv med ett champagneglas i handen, pratade med lite folk jag känner flyktigt men det var så trångt att man knappt kunde röra sig. Hängde mest med mina gamla jobbarkompisar från SE&HÖR i dörren så det kändes nästan som att jag jobbade också. När en kompis, som körde och bor i Solna, skulle åka hem bestämde jag mig för att hänga på. Var i säng två men jag känner mig ändå halvdöd av trötthet idag.

Det var i överlag en mycket lyckad och rolig kväll!

image208

Alla årets Idoler inleder med att sjunga tillsammans. Till höger om mig står en Gospelkör klädda i vitt.

image210

Lite stjänglans. Doreen och Hannah Graaf och i bakgrunden tvåan Amanda anländer till Café Opera.

image211

Och så vinnaren- Marie som strålade av lycka!

Kommentarer
Postat av: Lelle

Jag säger bara Amanda hon är så jävla cool ! Och bäst hon borde ha vunnit.

Kram Lelle

2007-12-08 @ 17:11:31
URL: http://lellee.blogg.se
Postat av: Kattis

Låter som en kanonkväll - förutom att jag borde varit med dig på caféet och festat... :-)

Jag tyckte Amanda var superbra - om hon sjöng nån ton fel så hörde jag inte det... Tyckte dock att Marie var den värdiga vinnaren.

2007-12-08 @ 22:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0