Snöjävel

Herregud vilket väder! Det snöar och snöar och det går knappt att ta sig fram. Det var ett mindre åskmoln som kånkade sig fram med två barn, varav den ena HELA tiden sparkar av sig sina skor, genom snödrivorna i morse för att lämna på dagis. Allt tar sån jävla tid. Och nu när jag har kommit till jobbet, druckit en kopp kaffe och lugnat ned mig kommer det dåliga samvetet smygande. Varför skrek jag till Kalle och varför svor jag ungefär femton gånger mellan vår lägenhet och dagis?

Kan det inte bara bli vår nu? Ska allt bli förskjutet nu bara för att vi inte fick vinter förrän i januari? Ska snöjäveln ligga kvar till april? Allt kommer att bli så mycket lättare när man slipper tjocka vinterkläder, skor, tjocka vantar och mössor. Tänk, alla mammor, när vi får skicka barnen till dagis i shorts och t-shirt! Vi kommer att tjäna en halvtimme bara på att slippa alla kläder.

På tal om dåligt samvete. Isabellas dagisfröken tyckte att jag skulle sluta ha ångest över att Isabella var på dagis. "Du har väl bättre saker att göra med din tid", sa hon med trygghet i rösten. Isa hade haft en bra dag igår. Hon hade somnat på madrassen för första gången, sovit gott i nästan två timmar och lekt och busat. Skönt!



Kommentarer
Postat av: Kattis

Där ser du att lilltjejen har det hur bra som helst på dagis! :-)
Jobbigt med snön, det vardet ju redan när bara Kalle fanns... nu har du ju två att kånka iväg med på morgonen - kan förstå hur jobbigt det är.... ser dig komma halvspringande till tunnelbanan med jackan öppen! Trots minusradet... du och dina svettningsattacker! Hahahaha!!
Vill bara säga att ALL snö smällt bort här i Helsingborg - var ju snökaos när vi flyttade i helgen, men nu är allt borta efter ösregn och plusgrader! Var inte så tokigt att flytta hit ändå!? ;-)
KRAM Vännen!!

2007-02-27 @ 10:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0