Update!

Midsommaren var bra. Det var dock inte riktigt som vi hade tänkt oss. Stugan var dammig och förmodligen möglig och jag var allergisk som ett psyk. Dessutom var den inte särskilt barnvänlig. Jag hade föreställt mig en gräsmatta utanför där barnen kunde springa och leka. Istället var det en trappa som var rätt brant upp till verandan. Och runt stugan var det bara skog och brännässlor. Inte speciellt bra för Isabella.

Men trots detta var det en trevlig kväll. Massor med mat och lagom med dricka, i alla fall för mig som nog förutom Linda mådde bäst på lördagen.

På midsommardagen lämnade jag och Pata barnen hos Patriks föräldrar så att vi kunde sova hela dagen. På kvällen packade vi sedan bilen, hämtade barnen och styrde kosan mot Luleå. Har ju sagt att vi skulle till Danmark, men det var bara för att mamma läser bloggen. Vi skulle överraska henne och det gjorde vi verkligen.

Halv fem i morse ringde vi på dörren och en chockad mamma öppnade. Hennes första ord var att vi inte var riktigt kloka. Vi körde för övrigt till Luleå på mindre än nio timmar. Vi gjorde nästan inga stopp eftersom barnen sov och det gick smidigt eftersom det inte var någon trafik.

Här i norr är det sommar! Varmt som tusan, vindstilla och skönt. Barnen badar i en pool på gården och vi sitter och pustar i en solstol. Semester!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Vad skönt att höra att resan gick bra... Kul att överraska så där! :-)
Ha det underbart där uppe!
(Om ca 10 dagar åker vi också upp)
Kram!

2007-06-24 @ 21:10:05
Postat av: Lotta

Skönt att ni kom fram ordentligt! Lite crazy ändå att köra omkring sådär på nätterna men men

2007-06-24 @ 21:45:17
Postat av: Peter

Strongt att köra under nio timmar...och lagligt antar jag också? :-D....Välkommen till norr!! =)

2007-06-24 @ 23:59:16
Postat av: Charina

Åh fan, då har de kört fort! var Everts kommentar till att ni kört hit på nio timmar.
Natten är absolut bästa tiden att åka med barn tycker jag eftersom de då sover mest hela tiden.
Välkomna hit!!! HOppas vädret tänker återgå till att vara soligt och fint igen så ni verkligen får njuta av att vara ute med barnen "lösa"

2007-06-25 @ 11:00:06
Postat av: Linda

Vad skönt att få vara där uppe...
Själv sitter jag och längtar tills vi får åka upp v28.
Sköt om er.
Kram Linda

2007-06-25 @ 11:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0