Äckligt positiv

Tänk att lite sol och värme kan göra en så glad och lycklig! Nu är det äntligen vår och det riktigt spritter i kroppen. Och jag är så lycklig över att snön är borta och att temperaturen stiger så jag har packat bort alla vinterkläder, vårstädat balkongen och köpt tunnare mössor, vantar och västar till barnen. Mamma tycker att jag är modig och hon tror att vi kommer att få ett bakslag. Med andra ord minusgrader igen, men det vägrar jag gå med på. Nu är vi ju i mitten av mars och här i Stockholm brukar det betyda vår!

I går hade jag en jättemysig dag med barnen hemma. Kalle piggnade till på eftermiddagen och vi kunde gå ut och leka i sandlådan en stund i det fina vädret. Isabella har ju knappt sett sand och gräs, eftersom hon var så liten förra sommaren, så hon tyckte att det var jättespännande. Men hon är lite fisförnäm av sig. Så fort hon får lite smuts på händerna tittar hon nästan panikslaget på mig och sträcker fram dem så att jag ska ta bort det. Hon tar i sandiga och smutsiga saker som om hon hade bacillskräck. Vet inte vem hon kan ha fått det draget ifrån?

Fick en superfin vit Björn Borg-väska av Patrik och Wiveka i present som passar super till min nya kappa. Så i morse när jag gick till jobbet kände jag mig som en ny människa i min snygga outfit. Tralalala, vilket bra humör jag är på!

Kommentarer
Postat av: Charina

Solen skiner faktiskt här också och jag tror att jag ska gå ut och skotta bort all snö på vår gård så att det blir vår här också.
Avundsjuk blir jag på ert fina väder.

2007-03-13 @ 12:17:03
Postat av: A

*skratt* Mamma och pappa är inte avundsjuka, de tycker snarare synd om oss som inte har nån snö för att vi inte kan åka skoter. Men jag jublar!!!! Det är kanske därför jag bor här också! : )

2007-03-13 @ 13:28:39
URL: http://norrtjejen.blogg.se
Postat av: Erica

oooh ingen snö?? Det ser mörkt ut på vår vårfront... Eller ja..nog är det lite vår, men långt till en endaste knopp på nåt träd och massor med snö kvar.

2007-03-13 @ 13:45:12
Postat av: A

Nope ingen snö, annat än någon enstaka envis snödriva i diket eller nått. Hur skönt som helst!

2007-03-13 @ 13:49:18
Postat av: Erica

Fy fan... man bor "fel" på våren. Vill dock inte byta ut vintern!

2007-03-13 @ 14:51:44
Postat av: Charina

Jag hade inte haft något emot snö om det vore hårt och fint, men nu är det ju bara en snösörja! Vi körde fast igår på väg ut till Hamnön, mitt i en sjö av vatten. Jag som är såå rädd för att åka över isen hade bara en liten, liten gnutta av förstånd kvar. På vägen hem fick vi motorstopp och din pappa fick komma och rädda oss.. Så jag är fullt nöjd nu. Hit med lite vårkänsla!

2007-03-13 @ 15:43:35
Postat av: A

Ja jag hörde att han fick rycka ut. Stackars dig, jag vet ju att du är nervös på isen!

2007-03-13 @ 15:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0