Doffa!

Som förälder tror jag inte att man skulle överleva utan att då och då använda sig av hot. "Om du inte lyssnar nu så slänger jag alla dina bilar", är ett hot jag brukar använda mot Kalle och tro mig, det är mycket effektivt. Men nu har Kalle kommit i den åldern att han använder hot tillbaka mot oss. Eller utpressning om man hellre vill kalla det så.

I går kväll spelade Kalle och Patrik bilspel på Playstation innan läggdags och Kalle blev jättearg när vi slog av och sa att han skulle gå och sova. "Om jag inte får spela en gång till tänker jag aldrig mer mysa med dig", sa han argt till Patrik som dock inte föll för hans utpressning. Och i morse fortsatte han med sina försök till att manipulera. "Jag tänker doffa om vem av er jag ska mysa och kramas med ikväll". Vi fattade ingenting. "Vaddå doffa?"

Till sist ramlade enkronan ned och jag brast ut i gapskratt. "Doffa" är tydligen hans och bästa kompisen Arvids ord för ramsan "ole dole doff". Sagt och gjort, han "doffade" och det blev jag som ska få gosa med honom ikväll. Men han fuskade, för egentligen blev det Patrik, men Kalle är fortfarande sur för att han inte fick spela klart igår kväll och då ska pappa straffas. Barn är väl för härliga!

image82

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hahaha! Barn gör som föräldrarna gör - inte som de säger! Nu vet vi!!! Hahaha!
Vilken fin bild på Kalle!!

2007-03-19 @ 10:01:18
Postat av: Maria (m Jonny, Isac o Noah)

Såååå härliga de små liven... Ge dem båda en puss frå oss så syns vi snart!!

Kram Maria

2007-03-19 @ 10:01:44
URL: http://hem.passagen.se/isaconoah/
Postat av: Anonym

:-)
Vad gullig han är..
Ja dom är inte dumma dom små!:-)
Kram

2007-03-19 @ 11:09:43
Postat av: Charina

Han är så söt.
Doffa ska bli mitt nya ord..

2007-03-19 @ 14:34:02
Postat av: A

Charina- ja det är ett bra ord! Haha, jag kan inte sluta skratta åt det. Jag ska "doffa"....

2007-03-19 @ 14:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0