Dörädd!

Igår deltog jag i en undersökning i Aftonbladet om vad man var mest rädd för att dö av. Alternativen ser ni här:

En brand.
Bli mördad.
Störta med ett flygplan.
En trafikolycka.
Falla och slå mig.
Drunkna.
Bli uppäten, biten eller smittad av ett djur.
Terrorism.
Miljöförstöring.
I en dödlig sjukdom.

Jag fick ångest bara av att läsa alternativen eftersom min dödsångest inte är att leka med. Efter att ha funderat länge på vad jag är mest rädd för har jag kommit fram till följande: 

1. Jag är mest rädd för att dö i en flygplanskrasch. Ångesten på väg ned innan kraschen måste vara så fruktansvärd att det inte går att tänka sig in i det. 
2. Nästan lika rädd är jag för att dö genom att bli mördad och då främst knivmördad. Jag tycker det är riktigt otäckt med filmer där någon griper tag i en kniv och ska döda någon. Fy så läskigt!
3. På tredjeplats kommer trafikolycka. Och då är jag rädd att jag inte ska dö, utan sitta fastklämd och ha skitont och kanske tappa nån kroppsdel och liknande. 

Usch, nu har jag sån ångest att jag måste gå och ta en kaffe eller en promenad eller nåt....Och nu har jag dessutom skrivit ordet ångest fem gånger!!!


Kommentarer
Postat av: Erica

http://www.aftonbladet.se/vss/vader/story/0,2789,1023911,00.html Fram med vinterkläderna igen!! =)

2007-03-16 @ 12:39:16
Postat av: Erica

Jag tror inte man har dödsångset just i dessa ögonblick..faktiskt! Jag tror att jag skulle bli lugnt som en filbunke..ja förutom om jag var på väg att bli mördad...då skule jag bli galen

2007-03-16 @ 12:41:29
Postat av: Charina

Du och min mormor borde gå på terapi ihop, hon är likadan. Själv tror jag lite mer på "är det meningen så är det meningen - inte mycket att göra åt/oroa sig för liksom"
Däremot drömmer jag ju mardrömmar ständigt om att något hemskt ska hända med Selma. Huuuu..

2007-03-16 @ 13:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0