Babbel

Som sagt så jobbar jag kväll i veckan. Det är inte mitt favoritschema men ibland måste man ju. Det är visserligen rätt trevligt och mysigt på redaktionen på kvällstid när det bara är några få där men jag uppskattar mina kvällar hemma alltför mycket. Har alltid varit så att jag föredrar att jobba morgon.

Ikväll är sista passet till nio, sen jobbar jag till klockan sex på fredag. En dryg månad kvar på Expressen nu och jag ska erkänna att jag kommer att sakna det grymt mycket. Hoppas verkligen att mitt nya jobb är roligt för annars kommer jag nog att ångra mitt val. Men jag har ju fått ett hus tack vare det så helt fel var det ju inte förstås.

Huset ja. Jag tänker inte på så mycket annat. Räknar mest dagarna tills vi ska flytta. Längtar tills i helgen då jag ska låna en massa inredningstidningar av Linda och bara plöja. Hon och Dan flyttar till sitt hus veckan innan oss så vi har mycket gemensamt nu. Jag och Linda ringer varandra nästan varje kväll och pratar färg, tapeter, köksinredningar...
 
Nu ska jag ringa och säga upp lägenheten, lämna barnen på dagis och åka till frisören och bli lite snygg i håret.


Kommentarer
Postat av: fiorella

Bra blogg du har

2007-11-15 @ 10:09:36
URL: http://yesfiorella.blogg.se
Postat av: Kattis

Låter som en bra dag du har framför dig. Själv börjar jag klockan fyra och jobbar till halv ett - gillar det passet, men det känns lite tungt i dag då vi i morgon har fotoutbildning (vi är egentligen ledifa på fredagar)och måste vara på jobbet klockan 09.00. Tufft när man inte är hemme förrän efter ett och sen inte kan somna på en timme eller så...
Kul att inreda - har ni kommit på hur ni vill ha det? Ska ni fixa nåt innan ni flyttar in? Eller görni det när ni är på plats? Förstår att tankarna snurrar i huvudet - på ett positivt sät! :-)
Kram

2007-11-15 @ 10:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0