Lite av varje

70-tals festen i går var väldigt rolig och det var imponerande att se hur mycket energi folk hade lagt ned på att vara tidtypiskt klädda! Jag kände mig dock superful i min klänning som var typ fyra storlekar för stor. Men efter några glas vin sket jag i det och partade på som vanligt.
image200

Kom hem vid halv tre på natten och som vanligt då jag har festat sover jag superdåligt. Blev väckt av telefonen klockan nio och när det sedan ringde vid halv elva igen gav jag upp och masade mig upp ur sängen. Jag och Patrik började dagen med att dra i oss var sin välbehövd pizza innan vi åkte och hämtade barnen hos Ulrika.

Sedan drog vi ut på soffjakt. Började med IKEA men de har inte en endaste som vi tycker är snygg. Åkte vidare till Asko men där gick vi också bet och jag började misströsta att vi skulle hitta en soffa som vi båda gillar. Men på Mio fann vi vad vi sökte efter. Jag fick min soffa med divan och Patrik fick sin svarta färg. Bra kompromiss, snygg soffa och ett hyfsat bra pris. Det enda trista är att vi inte får den förrän i mitten av januari. Vi får därmed fira jul med våra äckligt fula soffor som vi har nu.

image201
Här ovan är soffan men vår är i svart tyg och armstödet Big.

Nu längtar jag till barnen lagt sig. Är trött som fan och jag ser fram emot en lång varm dusch och myskläder. Därefter ska jag tända  ljus, krypa upp i soffan och se en film och njuta av julmust, pepparkakor och brieost. Ja, jag vet att det är november, men det är så jäkla gott!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Snygg bild... hahahaha! Låter som om det var en rolig fest...
Snygg soffa, trist att behöva vänta på nåt man vill ha NU!
Låter som en härlig kväll du har framför mig. Har ätit pepparkakor och druckit julmust - premiär för glöggen blir det på fredag då vi har glöggfest (test till tidningen) hemma hos Omar på fredag! :-)

2007-11-11 @ 21:37:48
Postat av: Peter

En sån soffa med armstödet BIG har vi!! :-) Fast vi köpte den på livingstore där vid fridhemnsplan..

2007-11-11 @ 23:43:49
Postat av: KB

Sååå fina ni är!!! :-D

2007-11-12 @ 10:12:06
Postat av: Linda L

Jättefin soffa! har varit och tittat på den. Men tyvärr har vi så litet vardagsrum att vi inte kommer i närheten av att ha plats för en sådan. Var och tittade och funderade igår och kom fram till att vi får nöja oss med två soffor mittemot varandra (ung som ni har möblerat nu). En stor härlig soffa får vi skaffa oss när vi också köper stort hus/radhus!

2007-11-12 @ 12:11:02
Postat av: A

Peter- Vilken bra smak du har! : )

2007-11-12 @ 16:49:46
Postat av: Peter

Jag vet...haha :-)

2007-11-13 @ 09:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0