Min stackars tjej

Vid ett, natten mot onsdag, fick Isabella magsjuka. Jag var misstänksam redan på kvällen innan eftersom hon hade bajsat löst och inte ville äta någon middag. Och mycket riktigt så blev det en jobbig natt.

I går var jag hemma med henne och jag trodde att innan kvällen var slut skulle hon ha piggnat till. Men nu är det torsdag och hon kan fortfarande inte ens behålla vatten.

Hon är helt utslagen, ligger mest på sin säng och gråter eller sover. Jag har ringt vårdguiden som sa att jag ska ge henne vatten med tesked vilket jag har gjort och hon kräks upp det i alla fall. Hon vill heller inte bli matat med sked utan vill dricka vatten ur nappflaska. Men då får hon i sig det för fort och kräks upp det.

Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Nu väntar jag på samtal från BVC. Jag kanske är överbeskyddande men hon är så liten i kroppen och jag misstänker att hon är på gränsen till uttorkad. Läste nyss på nätet att när de gråter utan tårar, vilket hon gör nu, så är det ett tecken på uttorkning.

Dessutom är det grymt frusterarande att inte kunna gå ut. Kan inte ens hämta Kalle på dagis. Tur i oturen är Linda förkyld och hemma från jobbet och ska hämta hem plutten åt mig samt köpa hem vätskeersättning från apoteket.

Så, nu har jag fått beklaga mig lite. Nu ska jag gå och titta till min sessa som har somnat på sin säng.

Kommentarer
Postat av: malin

Shit va jobbigt!
INTE roligt med magsjuka barn....

När elias va magsjuk sist så "tvingade" jag i han vätska med en engångsspruta(utan nål förståss)..
Kokade då egen vätskeersättning och hällde på lite outspädd saft... Gick betydligt bättre än med sked...
Elias är också hemma idag, med feber..

Jag är också hönsmamma... Om mitt barn hade gråtit utan tårar så hade jag nog åkt till akuten...

Hoppas att hon kryar på sig och att ni övriga klarar er!

Kram Malin

2007-11-01 @ 14:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0