Skräckblandad förtjusning!

I dag har det lagts bud. Det är vi och ett annat par som slåss om att få köpa huset. Just nu är det vi som har lagt det liggande budet och de andra har bett om att få fundera på saken tills i morgon. Spännande som fan! Mäklaren tror att det hela blir klart  i morgon och att kontrakt skrivs innan veckan är slut.

Shit pommes, vi kanske är husägare innan veckan är över!

Det är så mycket samtidigt i mitt liv nu. Jag är alldeles snurrig och det känns som om hur jag än vrider mig så har jag arslet bak- fast på ett positivt sätt förstås. Ni hajar säkert vad jag menar.

Sånt här snurrar i skallen nu: kontrakt, lån, dagisplats i januari, nya jobbet, flyttfirma, städfirma, möbler, packning, flyttlådor.... Det blandas med känslor av glädje, lycka, ångest, rädsla, galenskap och fantasier.

Jag sover dåligt, ligger och funderar på hur vi ska möblera, vilka golv som ska läggas och vilka väggar som ska målas. Samtidigt vet vi inte ens om vi får huset. Tänk om vårt hus målas och inreds av någon annan i slutändan. Då svider det rejält.

Nåja, nog om detta nu. I morgon vet vi förhoppningsvis!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Åh jag som trodde det skulle bli klart i dag! Ännu en nerv-wracking-dag i morgon alltså! :-)
Hur mycket är ni uppe i nu? Spännande!!!
Flyttfirma och städfirma, shit vad ni ska lyxa. Jag tog flyttfirma från Skärmarbrink till Solna (bara för att det var 7 trappor och en minimal hiss)och det kostade 7 000 kronor! (då packade de inte nåt) Kollade runt som fan för att få bästa pris... men det slutade med att det nästan blev lika dyrt som att få grejerna nerkörda av flyttfirma från Luleå! Helt galet!
kan dock förstå att ni funderar på det, med två barn och allt...

2007-11-06 @ 19:44:59
Postat av: Patrik Ljungström

Flyttstatus rygg: inte bra
Renoveringsstatus knäna: ännu sämre
KÖP ett NYTT hus istället och hyr flyttfirma.
Har man framstjärt är det svårt att ibland veta vad som är bak eller fram och tvärtom.

2007-11-06 @ 21:53:29
Postat av: Charina

Men får vi en länk till huset, det försvinner ju för nyfikna bloggläsare så fort ni vunnit budgivningen i morgon =D (skicka den till Eriks mail om du inte vill lägga ut den här)

2007-11-06 @ 22:43:39
Postat av: A

Patrik- Vi vill inte ha ett nytt hus, jag vill att det ska finnas lite saker att göra, men det bästa med det här huset är att det inte är något som omedelbart behöver åtgärdas. Man kan ta det när man har tid och råd.

Charina- Har skickat länk till Eriks adress, hoppas att det är rätt bara.

2007-11-07 @ 08:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0